اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم خبر داد

ارتقای شاخص‌های امنیتی در قم / تفکیک جنسینی دانشجویان در 4 دانشگاه قم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از ارتقای شاخص‌های امنیتی در این استان در بخش‌های مختلف خبر داد.

ارتقای شاخص‌های امنیتی در قم / تفکیک جنسینی دانشجویان در 4 دانشگاه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم با آیت‌الله سبحانی در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف برای خدمت رسانی هرچه بیشتر در قم تاکید کرد: در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است و در زمینه ارتقا شاخص‌های بهداشتی نیز به رتبه‌های ممتاز کشوری دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقا کیفی مراکز علمی و دانشگاهی افزود: در این زمینه نیز برنامه‌های متعددی به مرحله اجرا درآمده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به اجرای طرح تفکیک جنسیت در دانشگاه‌ها تاکید کرد: با توجه به تاکیدات صورت گرفته از سوی مراجع تقلید تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها در استان قم با جدیت دنبال شده است.

وی گفت: در حال حاضر این طرح در چهار دانشگاه به صورت جدی دنبال شده است و قم نخستین استانی است که این طرح را اجرایی کرده است و امیدواریم که استان‌های دیگر نیز این طرح را مد نظر قرار داده و از اقدامات صورت گرفته در استان قم الگوبرداری کنند.

عرب‌انصاری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در محیط‌های دانشگاهی برای ارتقا میزان بصیرت دانشجویان گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و همچنین تشکیل اتاق‌های مشاوره مذهبی در خوابگاه‌های دانشجویی از دیگر اقداماتی بوده که نسبت به اجرای آن اهتمام جدی داشته‌ایم.

وی با اشاره به نحوه فعالیت اتاق‌های مشاوره مذهبی خاطرنشان کرد: با حضور طلاب و اهل علم این طرح با جدیت در خوابگاه‌های دانشجویان دنبال می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تحقق امنیت و آرامش در محیط‌های دانشگاهی و کارگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این زمینه تلاش شده است که از نظر امنیت در محیط‌های کارگری و دانشگاهی به ثبات برسیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین امنیت کل مراکز را با سه نگرش شناسایی کرده و تهدیدات امنیتی استان شناسایی شده است، گفت: ما برای هر نوع تهدید برنامه‌هایی در دست اقدام داریم و شناسایی نقاط آسیب پذیر، مراقب مستمر از گلوگاه‌ها و ... موجب ارتقاء شاخص‌های امنیتی در قم شده است.

عرب‌انصاری با اشاره به اینکه قم در زمینه شاخص‌های امنیتی دارای وضعیت مطلوبی است، اضافه کرد: قم از مناطق ویژه کشور است که خطوط انرژی در آن وجود دارد و مراقبت از خطوط انرژی در این استان با جدیت صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامات گسترده‌ای در استان انجام شده است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول