اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

حیای اجتماعی موجب امنیت جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امر به معروف جلوی ظلم و بی‌عدالتی را می‌گیرد گفت: حیای اجتماعی موجب امنیت در جامعه می‌شود.

حیای اجتماعی موجب امنیت جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در نخستین همایش ملی اشتغال، نظم و امنیت در تالار حکمت دانشگاه گیلان با تبریک سالروز فتح خرمشهر و فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: عوامل بسیاری می‌تواند در ایجاد امنیت تاثیرگذار باشد.

وی بر ایمان و عمل صالح تاکید کرد و افزود: بالا بردن سطح دانش و آگاهی جامعه در ایجاد امنیت تاثیرگذار است.

قربانی با اشاره به اینکه اگر انسان بداند آدم‌کشی، فساد، فحشا، بی‌نظمی و تجاوز به دیگران به او زیان می‌رساند به دنبال اعمال خلاف نمی‌رود، تصریح کرد: اگر علم پشتوانه خدایی نداشته باشد شیطنت‌ها از رهگذر علم انجام می‌شود.

امام جمعه رشت حیای اجتماعی را موجب امنیت در جامعه خواند و ابراز کرد: اگر حیای اجتماعی از بین برود، بی‌حیایی از آثار تمدن در جامعه محسوب می‌شود.

وی به همایش برهنگی و همجنس‌بازان در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی مردمی که از دانش و زندگی خوب بهره‌مند نیستند‌، را آلت دست قرار داده است.

قربانی با بیان اینکه بمباران تبلیغات استکبار جهانی نسبت به ملت‌های مستضعف موجب شده امر به منکر جایگزین امر به معروف شود، خاطرنشان کرد: حیا در این شرایط در جامعه غربی جایگاهی ندارد.

نماینده نخست مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نظارت‌عمومی در کاهش جرم را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر رواج پیدا کند راستی، درستی، عفت، پاکدامنی و ... در جامعه استوار می‌ماند و کسب‌ها حلال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر جلوی ظلم و بی‌عدالتی را می‌گیرد، بیان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه با اعمال قانون می‌توانند جلوی معصیت را بگیرند.

قربانی ایمان را موجب ایجاد امنیت در جامعه ذکر کرد و افزود: نیروی انتظامی از مقام معظم رهبری الهام می‌گیرد و با مسائل دین آشنا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به کاهش جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مردم با روزه‌داری ایمان خود را تقویت می‌کنند و در جامعه امنیت پدید می‌آید.

وی با تاکید براینکه در جامعه با ایمان امنیت وجود دارد، تصریح کرد: اگر در جامعه به دستور خداوند عمل شود و مردم دین‌باور باشند، امنیت در اجتماع برقرار می‌شود.

قربانی شبکه‌های ماهواره‌ای را موجب از بین رفتن ایمان و حیا در جامعه دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی بیدار است و آسایش را در جامعه ایجاد می‌کند

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول