اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بخش رامند:

بانوان با حفظ حجاب موجب اقتدار نظام اسلامی می‌شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بخش رامند گفت: بانوان همواره با حفظ حجاب و عفاف خود زمینه‌ساز اقتدار و عزت روز‌افزون نظام اسلامی می‌شوند.

بانوان با حفظ حجاب موجب اقتدار نظام اسلامی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام حسین انصاری شب گذشته در همایش سالروز ولادت حضرت زهرا(س) که در مسجد جامع بخش رامند برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) برای تمام بشریت و به ویژه بانوان و زنان متدین و مسلمان مایه افتخار و الگوگیری هستند.

وی افزود: بر اساس آیات و روایات موجود حضرت زهرا(س) همواره در زندگانی و منش خویش بهترین راه را انتخاب نموده و پیوسته در مسیر صحیح اسلامی گام برمی‌داشتند.

انصاری با بیان روایات و احادیثی از ائمه اطهار پیرامون لزوم تقویت مبانی اعتقادی و مذهبی در جامعه تصریح کرد: بر هر فرد مسلمان واجب است که با اندیشه در امور و مسائل دینی سبب ایجاد پیوند مستحکم بین اعتقادات و زندگی فردی شود.

امام جمعه بخش رامند با بیان اینکه قرآن کریم همواره انسان‌ها را به کسب تقوا و علوم دینی سفارش کرده است، بیان کرد: ضرورتی که امروز در جوامع اسلامی به خوبی احساس می‌شود، این است که باید با اهتمام بیشتر زمینه و بستر مناسب برای پیشبرد اهداف اسلامی در جهان محقق شود.

وی نقش زنان و بانوان در عرصه‌های اجتماعی را بسیار ضروری و اساسی دانست و تصریح کرد: بانوان با حفظ حجاب و عفت خود می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی حضور یافته و سبب اقتدار و عزت روزافزون حکومت‌های اسلامی شوند.

امام جمعه بخش رامند با اشاره به افسار گسیختگی و تزلزل بنیان خانواده‌ها در دنیای غرب بیان کرد: امروز به خوبی مشخص شده که غرب هیچ‌گونه اهمیت و ارزشی برای زنان قائل نیست و با استفاده ابزاری از زنان به دنبال کسب هوی و هوس است.

انصاری ادامه داد: شهروندان غربی امروز به شدت در معرض آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند که از هم پاشیدگی خانواده‌ها و انحراف شدید جوانان از مهم‌ترین این تهدیدات است.

وی با بیان اینکه دولت موظف است با افزایش سطح برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان موجب استحکام و تقویت ارزشها و اصول دینی در جامعه شود، افزود: تلاش در جهت توسعه و اقتدار جامعه در عرصه‌های مختلف باید در اولویت نخست مسئولان و متولیان امور فرهنگی کشور قرار داشته باشد.

امام جمعه بخش رامند تصریح کرد: هر‌چه قدر که جامعه به سوی معنویت در حرکت باشد به همان میزان هم دشمنان مأیوس و شکست خورده می‌شوند.

انصاری خاطر‌نشان کرد: در دوران نبوت پیامبر اسلام نیز همواره کفار و مشرکان از اتحاد و یکپارچگی مسلمانان وحشت داشتند.

وی در پایان تصریح کرد: ملت مسلمان و قدر‌شناس ایران اسلامی با گرامیداشت همیشگی یاد و خاطره پیشوایان دینی و شهدای گرانقدر پایبندی خود را به قرآن کریم و سفارشات دین مبین اسلام نشان داده است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول