اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد علوم قرآنی:

حجاب و عفاف سنگر دفاع مقتدرانه از زن است

خبرگزاری فارس: یک استاد علوم قرآنی اعتقاد دارد: حجاب و عفاف زن در اسلام سنگری بوده که به منظور صیانت، حفاظت و دفاع از شخصیت زن توأم با شهامت و اقتدار ایجاد شده است.

حجاب و عفاف سنگر دفاع مقتدرانه از زن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، فاطمه شجاعیان صبح امروز در همایش حجاب و عفاف که با همکاری بسیج اداری شهید شوکت‏پور مهدیشهر و کارگروه فرهنگی شهرداری درجزین در مدرسه هاجر درجزین برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این همایش، ترویج و تعلیم فرهنگ عفاف و حجاب و شناساندن الگوی فاطمی به دانش‏آموزان دختر است.

وی به کلام حضرت زهرا(س) در مورد "نگاه" اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند «شخص کوری اجازه خواست وارد خانه حضرت زهرا(س) شود، آن بزرگوار اجازه نداد، پیامبر(ص) فرمودند فاطمه جان او که تو را نمی‏بیند، فاطمه(س) فرمودند: اگر او مرا نمی‏بیند، من او را می‏بینم و او بوی مرا استشمام می‏کند و رسول خدا(ص) فرمود شهادت می‏دهم که تو پاره تن من هستی».

این استاد علوم قرآنی افزود: حضرت زهرا(س) بر حسب ضرورت و به خاطر دفاع از حریم ولایت و امامت که غاصبان درصدد نابودی آن بودند، به مسجد رفت و با افشاگری هوشمندانه در خطبه فدکیه، آنان را رسوا کرد.

شجاعیان گفت: حضرت فاطمه‌زهرا(س) به منظور دادخواهی سخنرانی خود را با صلابت و جبروت چنان ایراد کرد که هم‌چون صاعقه دل‏ها را پر از هول و هراس کرد.

وی به کیفیت پوشش و حجاب آن حضرت هنگام رفتن به مسجد و ایراد خطابه اشاره کرد و افزود: چون به فاطمه(س) خبر رسید که خلیفه تصمیم جدی بر غصب فدک (خلافت و امامت) گرفته، مقنعه بلند خود را پوشید و چادر کامل را به بر گرفت و در جایی به راه افتاد که گروهی از بانوان از نزدیکانش اطراف آن بزرگوار را گرفته بودند تا شناخته نشود و هنگام قدم برداشتن، دامن و چادر خود را زیر قدم می‏آورد.

این استاد علوم قرآنی گفت: چادر و حجاب فاطمی نمودِ عفت و نشان قداست، متانت، نجابت و حریم امن زن مسلمان است و ما با پیروی از سیره ائمه معصومین(ع) از انحراف و فتنه‏ها در امان خواهیم بود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول