اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

عفاف و حجاب سیره فاطمه زهرا(س) است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه گفت: عفاف و حجاب سیره فاطمه زهرا(س) است.

عفاف و حجاب سیره فاطمه زهرا(س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام علی امینی در مراسم جشن کوثر که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در نوشهر برگزار شده بود، افزود: عرب‌ها تصور می‌کردند که فقط مردها بر نسل بشر تاثیرگذار هستند اما آیه قرآن‌کریم بر کرامت زن تاکید کرد.

وی به واژه کوثر در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: معانی مختلفی همچون کثرت و زیادی و مقام و نبوت و قرآن درباره کوثر گفته می‌شود که همه اینها به حضرت فاطمه(س) باز می‌گردد.

این روحانی بیان داشت: اگر حضرت فاطمه( س) نبود مقام نبوت و رسالت پیامبر محقق نمی‌شد و تفسیر آن به گوش جهانیان نمی‌رسید.

امینی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی بشریت و انسانیت است و مصداق یک انسان کامل که بر انسان‌های دیگر رهبری کامل دارد و این اوج مقام زن و مادر در جامعه است.

وی به سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ آنهایی که از سفره اهل بیت محروم ماندند و محروم هستند راه افراط و تفریط را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: عده‌ای نگاه افراطی به زن دارند و آنها را از هرگونه فعالیت اجتماعی و سیاسی منع می‌کنند.

امینی بیان داشت: در برخی کشورهای عربی زن‌ها حق رای و رانندگی ندارند و این یعنی از کوچکترین حق انسان در یک جامعه محروم است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در برخی از جوامع که مدعی حقوق بشرند زنان استقلال شخصیتی ندارند و از وجود یک زن به عنوان کالای تجاری استفاده می‌شود و با تبلیغات مبتذل از آنها بهره‌کشی می‌کنند.

وی درباره دیدگاه اسلام نسبت به زن گفت: دیدگاه اسلام درباره زن این است که زن می‌تواند دوشادوش مرد در جامعه بشری نقش ایفا کند.

وی افزود: اسلام برای حضور اجتماعی زن دو اصل مهم را مورد توجه قرار داد و آن اینکه زن و مرد متناسب با ظرفیت وجودی و خصوصیات روانی در اجتماع حضور پیدا می‌کنند چرا که خداوند هر یک را با ظرفیت خاص خود آفرید.

وی با بیان اینکه حضور زن در جامعه برکت است، اظهار داشت: رعایت حدود شرعی که در هر دین و مکتبی نیز وجود دارد باید مراعات شود و اگر حدود اسلام برچیده شود همان مشکلاتی که در غرب وجود دارد، به وجود می‌آید.

این روحانی گفت: بر اساس سیره فاطمه(س) حیا و عفت در میان بانوان بسیار مهم است و باید در برابر نامحرم عفاف و حیا را رعایت کنند.

وی به وصیت‌نامه حضرت زهرا( س) درباره کیفیت خاکسپاری‌اش اظهار داشت: این از بزرگترین اقدامات سیاسی فاطمه(س) است زیرا این علامت سوال را جلوی عملکرد دشمنان اسلام و ولایت در دفاع از این دو اصل بگذارد.

امینی افزود: راه دین و آرمان حضرت زهرا(س) را امام خمینی(ره) در زمان ما زنده کردند و رسالت ما در این زمان حرکت در مسیر فاطمه(س) است که همان مسیر ولایت است و این راه هنوز تمام نشده و باید همچنان آن را ادامه داد.

انتهای‌پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول