اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مسئولان برای فرهنگ سازی نماز و حجاب تلاش کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه گفت: مسئولان در زمینه فرهنگ سازی نماز و حجاب تلاش کنند.

مسئولان برای فرهنگ سازی نماز و حجاب تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به میلاد پر برکت فاطمه زهرا (س) و روز زن اشاره کرده و گفت: حضرت فاطمه محور عالم بوده و پذیرش ولایت حضرت علی (ع) و محبت فاطمه (س) شرط گزینش تمام انبیای الهی است.

وی با تبریک روز زن به همه مسلمانان و به ویژه بانوان و همه مادران ادامه داد: حضرت فاطمه تجلی همه زیبایی‌های عالم است.

امام جمعه ابهر در ادامه به مسئله شخصیت زن اشاره کرده و افزود: در دنیای امروز به اصطلاح متمدن نه به هویت حقیقی زن توجه شده و نه جایگاه اصیل و واقعی او شناخته شده است.

وی افزود: دنیای امروز به عنوان دفاع از حقوق زن و ادعای تساوی حقوق مرد در مقابل زن و زن در برابر مرد بدترین و سهمگین ترین ضربه بر هویت زن وارد آورده و آن موجودی که حکم الهی به عفاف و حجاب او رفته و پرده نشینی که به منزله باطن و جان جامعه است برای او تقدیر شده، به سخیف‌ترین وضع بدل شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی به مردم توصیه کرد در مقابل زن و مادر به توصیه‌های دین عمل کنند و مقام و حرمت زنان را نگه دارند.

وی با اشاره به زحماتی که مادران و پدران برای تربیت فرزندان خود متحمل می‌شوند، افزود: انسان فراموشکار، وقتی به قدرت و موقعیتی رسید، دوران عجز و کوچکی خویش را از یاد می‌برد و پدر و مادر و زحمات طاقت فرسای آنان را فراموش و به آنها ناسپاسی می‌کند.

خطیب جمعه ابهر در ادامه به برگزاری با شکوه همایش حجاب و نماز در ابهر اشاره کرد و ضمن تشکر از دست‌اندرکاران به مسئولان توصیه کرد، همه در فرهنگ سازی نماز و حجاب در جامعه تلاش کنند.

وی همچنین در ادامه از سفر رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به ابهر خبر داد و از مردم خواست در مراسم حضور وی در ابهر حضور با شکوه داشته باشند.

وی در ادامه به شرایط ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند که همه احزاب نابود و همه مکتب‌ها و مذهب‌ها مضمحل می‌شوند و تمام جهان تحت حکومت واحده حضرت مهدی (عج) قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول