اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

حجاب زکات زیبایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف گفت: حجاب زکات زیبایی است.

حجاب زکات زیبایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف با بیان اینکه به طور معمول بحث عفاف و حجاب در کنار هم می‌آیند، اظهار داشت: این به دلیل مشترکات فراوان است که رعایت این حرمت‌ها خلوص و پاکی را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: کسی که زمینه پاکدامنی و پاک زندگی کردن دارد و همه این بسترهای خوب برایش فراهم است نمی‌تواند بگوید که من پاک دامنم ولی اگر زمینه گناه برای او فراهم باشد و در اینجا عفت را رعایت کند، عفاف و پاکدامنی را به اثبات رسانده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: انسان‌هایی که عفیف نیستند زیرک نیستند، چرا که پاک دامنان بر اساس روایت امام علی (ع) زیرک هستند.

وی با بیان اینکه خداوند زیبایی را به خانم‌ها داده است و اگر ایشان بخواهند حق خداوند را ادا کنند باید پاک دامن و عفیف باشند، عنوان داشت: زکات زیبایی حجاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در این همایش با اشاره به جایگاه نماز در مبین اسلام اظهار داشت: امیدوار هستیم که با این همایش گامی بلند در راستای ترویج مبانی دینی برداریم.

یدالله رجایی با اشاره به محورهای این همایش خاطرنشان کرد: 98 مقاله علمی به این همایش رسیده است که 60 مقاله قابل بررسی تشخیص داده شده و شش مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

گفتنی است همایش حجاب و عفاف ابهر در محورهای بررسی‌ راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز و حجاب در بین اقشار جامعه، تاثیر فضای مجازی و اشاعه فرهنگ حجاب و نماز، نماز و جهاد اقتصادی و حجاب و رسانه برگزار می‌شد.

تاثیر خانواده بر فرهنگ حجاب و نماز، تاثیر آثار بد حجابی بر انحراف‌های اجتماعی و روانی، تاثیر نماز در حجاب و عفاف، تاثیر نماز در سلامت و بهداشت روان، تاثیر نماز و حجاب بر امنیت جامعه و تاثیر نماز و حجاب بر کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر محورهای برگزاری همایش حجاب و عفاف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول