اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

فرد منکر "نماز" و "حجاب" «مرتد» است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: فرد منکر نماز و حجاب مرتد است.

فرد منکر "نماز" و "حجاب" «مرتد» است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در همایش حجاب و نماز با بیان اینکه فرد منکر نماز و حجاب مرتد است، اظهار داشت: ما یک اقامه نماز و یک اقامه دین داریم که اگر نماز اقامه شود، اقامه دین نیز خواهد شد.

وی تمام ناهنجاری‌های جامعه را از نبود نماز دانست و خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای جامعه نماز باشد آن جامعه، جامعه فرهنگ و دین محسوب شده و از همه آسیب‌ها در امان خواهد بود.

امام جمعه ابهر با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر» تصریح کرد: عکس این قضیه نیز صادق بوده و «ان الفحشاء و المنکر تنهیان عن الصلوه» چرا که اگر جامعه‌ای فحشا و منکر داشته باشد در آن جامعه نماز اقامه نخواهد شد.

وی افزود: جامعه آسیب خورده و سرطان زده به فحشا و منکر، جامعه نماز نیست و به طور یقین اگر جامعه‌ای، جامعه به دور از فحشا باشد در آن صورت آن جامعه، جامعه نماز خواهد بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه افراد با دیانت و با نماز نمی‌توانند بی‌حجاب و بی‌عفت باشند، گفت:‌ توجه دین به نماز است و اگر جامعه‌ای نماز بخواند همواره فریاد افراد آن جامعه و نمازگزاران «هیهات منا الذله» است و این جامعه هرگز زیر سلطه استکبار نمی‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز بدون سوره حمد نماز نیست، عنوان داشت:‌ چرا که همه قرآن در سوره فاتحه‌الکتاب خلاصه شده و خلاصه این سوره در بسم الله الرحمن الرحیم است و این یعنی آن کار باید کاری بشود که بتوان با نام خدا شروع کرد.

امام جمعه ابهر اضافه کرد: گناه را که نمی‌شود با نام خدا آغاز کرد و همواره روح عمل باید روح خدایی باشد تا فرد بتواند بسم الله الرحمن الرحیم بگوید.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول