اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی آستارا:

بدحجابی عرف جامعه نشود

خبرگزاری فارس: مسئول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی آستارا گفت: مسئولان فرهنگی نباید اجازه دهند که بدحجابی به عرف جامعه تبدیل شود.

بدحجابی عرف جامعه نشود

حجت ‌الاسلام محمد واحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اینکه با فرا رسیدن فصل گرما مسئله بدحجابی در شهرها افزایش می‌یابد اظهار کرد: هر آسیب اجتماعی اگر در طول زمان ادامه پیدا کند می‌تواند به تدریج به عرف ناپسند جامعه و هنجار تبدیل شود.

وی، با بیان اینکه امروزه مصرف گرایی و مدگرایی به یک عرف تبدیل شده است، افزود: برای تغییر این عرف باید تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور دست به کار شوند و در صورت عدم راهکار مناسب مسئله بدحجابی به تدریج به عرف جامعه تبدیل می‌شود.

این مسئول، نبود عزمی راسخ برای جلوگیری از ناهنجاری بدحجابی را یکی از دلایل تغییر در عرف جامعه دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان نباید حساسیت خود را نسبت به این مسئله از دست دهند و بی‌تفاوت باشند.

وی با انتقاد شدید از وضعیت فیلم‌های سینمای پس از انقلاب در ایران، ابراز کرد: امروزه وضعیت سینمای ایران به جایی رسیده که گویا هیچ موضوع دیگری به جز ارتباط دختر و پسر، ازدواج و عشق‌های چند ضلعی وجود ندارد.

واحدی، با بیان اینکه در فضای شهرها گویا همه به این باور رسیده‌اند که دیگر کار از کار گذشته است، تصریح کرد: در بین تئوریسین‌های هستند که به اصطلاح فرهنگی و با نام شادی جوانان به دنبال دمیدن در این فضا هستند و بخش عمده‌ای از این بی‌توجهی‌ها که امروز به وضعیت بدحجابی در کشور منجر می‌شود از سیاست‌های همین طیف فکری منبعث شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر سینمای ایران، ماهواره‌هایی هستند که به سهولت مورد استفاده قرار می‌گیرد و با برنامه‌هایی که هدفش از بین بردن باور دینی و اسلامی فرزندان ایران اسلامی است.

مسئول عقیدتی‌سیاسی هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه برنامه‌های ضد اخلاقی ماهواره بنیان دین و خانواده را مورد هدف قرار داده است، ابراز کرد: نباید در مقابل شبکه‌هایی که مجدانه و معاندانه دنبال رواج روابط نامشروع و بی‌بند و بار مفرط و دور کردن جامعه از حجاب و عفاف هستند سهل‌انگار بود و به تعبیر برخی‌ها عقب نشینی کرد زیرا آغاز این عقب‌نشینی پایانی ندارد.

وی، با تصریح بر اینکه حساسیت جامعه نسبت به پوشش‌های ناهنجاری به تدریج در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و مردم در برابر بدحجابی‌ها ساکت بمانند و حساسیت خود را از دست دهند نقطه آغازی برای رواج ناهنجاری‌های دیگر اجتماعی است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول