اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌همایش ملی "خانواده اسلامی" در دانشگاه ملایر ـ 1

نوروزی: ‌دانشگاه‌ها باید به موضوع حجاب اهمیت بیشتری بدهند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره تشکلات اساتید در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در محیط دانشگاه‌ها باید به موضوع حجاب اهمیت بیشتری داده شود.

نوروزی: ‌دانشگاه‌ها باید به موضوع حجاب اهمیت بیشتری بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی نوروزی در همایش ملی خانواده اسلامی در دانشگاه ملایر به جایگاه و اهمیت حجاب در اسلام اشاره کرد و افزود‌: حجاب در فلسفه انقلاب اسلامی نیز از اهمیتی ویژه برخوردار است که شخصیت و مقام زن نیز با داشتن حجاب اسلامی بیشتر شده و جایگاه محوری پیدا می‌کند و در واقع داشتن حجاب، دفاع از هویت زن و خانواده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نسل سوم در کشور با انگاره‌ها و ذهنیت‌هایی مواجه شده که اگر این انگاره‌ها و ذهنیت‌ها تصحیح نشود مشکلات برای رعایت این موضوع اساسی دوچندان شده و پذیرش حجاب اسلامی از سوی نسل سوم با مانع مواجه می‌شود.

مسئول اداره تشکلات اساتید در نهاد مقام معظم رهبری به فقدان الگوهای اسلامی در دوران معاصر اشاره کرد و گفت: به طور جد یک الگویی که بتواند به ‌روح و ذهن و انتظارات نسل سوم پاسخ دهد وجود ندارد و خلأ آن احساس می‌شود.

نوروزی تصحیح انگاره‌ها و داشتن الگویی اسلامی را بسیار موثر خواند و گفت: محیط دانشگاه یک محیط با ارزش است که باید این دو موضوع مهم در آن تبیین شود.

وی ادامه داد: خانواده یک تفنن و یک بحث گذرا نیست و تربیت درست اسلامی باید از خانواده شروع شود و در این راستا دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با داشتن ارتباط منطقی و تنگاتنگ با خانواده‌ها در تربیت نسل‌های آینده نقش موثر داشته باشند نشست‌ها، همایش‌ها اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌ها باید خروجی داشته باشد و یک منطق را به دانشجویان ما بدهد و شرکت‌کنندگان در آن باید پاسخ خود را دریافت کنند و در زندگی آن را به کار ببندند.

نوروزی افزود: ما در جامعه در یک خلأ به سر می‌بریم و در بسیاری از مباحث زیر‌بنایی با چالش‌هایی مواجه هستیم که مسئولان امر باید این چالش‌ها و خلأها را پر کنند و در مباحث خانواده باید بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی ما در بسیاری از موارد درگیر مسائل روز‌مره و اجرایی هستند گفت: فرصت کافی برای پرداختن به مسائل مهم فرهنگی و زیر‌بنایی و زیر‌ساختی ارائه نشده است و این گلایه از دستگاه‌ها و مسئولان وجود دارد که اگر این مشکلات برطرف نشود با موانع بیشتری برای نسل‌های آینده مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/‌ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول