اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

شناسایی ابعاد معرفتی حجاب، ترویج آن را آسان می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شناسایی و تبیین ابعاد معرفتی حجاب ترویج و گسترش آن را در بین اقشار مردم آسان می‌کند.

شناسایی ابعاد معرفتی حجاب، ترویج آن را آسان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه کار گروه تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در اردبیل اظهار داشت: تاکنون امر حجاب را به صورت دستوری و گاه با نرم‌افزار‌هایی به جامعه ارائه می‌کردیم اما اگر ضرورت و بعد معرفتی و شناختی حجاب را در جامعه تبیین کنیم همه با آغوش باز از آن استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه حجاب یک مقوله فطری و درونی است، افزود: همه مردم مایل به حفظ پوشش مناسب خود هستند اما اینکه چگونه این امر را در بین مردم رواج دهیم کاری فرهنگی و فعالیتی همگانی می‌خواهد تا بتوانیم آن را در جامعه بسط دهیم.

این مسئول حجاب و عفاف را سبب بالا بردن ارزش انسانی اعلام کرد و ابراز داشت: حجاب امروز نه تنها برای زنان امری ضروری است بلکه مردان ما نیز باید با حفظ حجاب خود شأنیت جامعه را نگه دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: حضرت زهرا(س) شهیده حجاب است که این شأنیت و ارزش  والای حجاب را در جامعه اسلامی ما بیان می‌کند.

ستوده حجاب را دارای زوایای متعددی اعلام کرد و گفت: حجاب و نگاه زن و نگاه و حجاب مرد موهبت‌های الهی هستند که خداوند آن را بر بشر ارزانی داشته و همین طور فرصتی برای اصلاح جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل بنیاد حجاب و عفاف در استان اردبیل خبر داد و افزود: با فعالیت این موسسه ساماندهی و تحقق اهداف کار گروه حجاب و عفاف استان تسریع می‌شود.

وی در ادامه بر تبیین راهکارهای موثر در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و تصمیم‌گیری و تدوین برنامه‌های مورد نظر در زمینه اجرای طرح گل یاس تاکید کرد.

ستوده با اشاره به بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف و ضرورت استفاده از هنر و چگونگی نهادینه کردن، اجرا و حفظ آن ابراز داشت: بکارگیری هنر در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی امری مهم و تاثیرگذار است و در این میان اعضای کار گروه باید با در نظر گرفتن بعد معرفتی در زمینه حجاب و عفاف هم‌فکری و تعامل کنند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول