اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)

همایش «عفاف و حجاب» در شیراز برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) همایش «عفاف و حجاب» با حضور بیش از 180 نفر از فعالان فرهنگی خواهر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در شیراز برگزار شد.

همایش «عفاف و حجاب» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا باقری سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس بعد از ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: نشر و توسعه علوم و معارف قرآنی، نبوی، علوی، فاطمی، حسینی و رضوی به عنوان رسالت خطیر فعالان فرهنگی خواهر کانون‌های مساجد همواره مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خواهران با اجرای فعالیت‌های خوب و گسترده حضور منسجمی در کانون‌های مساجد دارند و لازم است که این فعالیت‌ها به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته و ساماندهی شود.

باقری افزود: ورود به بحث عفاف و حجاب یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد و به‌ویژه خواهران عضو این کانون‌ها است که در این زمینه و در راستای اشاعه فرهنگ حجاب می‌توانند نقش اساسی و مؤثری را در بین بانوان ایفا کنند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در انجام این رسالت از برنامه و طرح نو و خلاقانه استقبال می‌کنیم که در این مورد می‌توانید با هماهنگی با مدیران کانون‌های خود به ارسال این طرح‌ها اقدام کنید.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام علی‌محمد پور، مدیر آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به بیان توضیحاتی در مورد فعالیت‌های کانون تخصصی چهره به چهره پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام احمد کشاورزی، مدیر امور قرآنی و کتابخانه‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس در این همایش ضمن بیان خصوصیات بارز اخلاقی حضرت زهرا(س) گفت: اگر در مورد نحوه زندگی تفکر کنیم متوجه می‌شویم که خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های ظاهری را از پدر و مادر فرا می‌‌گیریم و نحوه برخورد والدین بر افراد خانواده تاثیرگذار است.

وی در ادامه بر الگوگیری خواهران از سیره زندگی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزند تاکید کرد و افزود: عفت در کلام از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا بود.

کشاورزی خاطرنشان کرد: در خانواده مذهبی مسئولیت دو صد چندان بیشتر است چراکه برخی اوقات با مقدس‌مآبی و برخی سختگیری‌های شدید ممکن است آسیب‌پذیری بیشتر شود.

در ادامه، هانیه پرهیزکار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مورد حجاب در ادیان مختلف، پوشش در ادوار و ادیان، لزوم آگاهی‌بخشی به دختران جوان در مورد عفاف و حجاب سخن گفت و به سئوالات خواهران حاضر در همایش پاسخ داد.

همچنین شاعران عضو کانون‌های مساجد این استان به قرائت سروده‌های خود پرداختند و از 10 نفر از فعالان فرهنگی خواهر فعال در کانون‌های مساجد فارس تقدیر شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول