اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری قزوین:

حجاب علاوه بر ظاهری‌ بودن باید باطنی نیز باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری قزوین گفت: زنان جامعه اسلامی علاوه بر رعایت حجاب ظاهری باید حجاب باطنی خود را نیز حفظ کنند.

حجاب علاوه بر ظاهری‌ بودن باید باطنی نیز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی در مراسمی که با حضور بانوان و مشاوران امور فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم برای تربیت انسان‌ها الگو معرفی کرده است و الگوی قرآن کریم در میان مردان حضرت علی(ع) است و در میان زنان حضرت فاطمه زهرا(س) الگو قرار گرفته است.

وی بیان کرد: متأسفیم که زنان در جامعه ما آن‌ طور که باید با این شخصیت بزرگ آشنایی پیدا نکرده‌اند.

مشاور استاندار قزوین در امور بانوان ادامه داد: آنچه که نیاز امروز جامعه ما است شناساندن حضرت زهرا(س) در تمام اقشار جامعه به خصوص بانوان است، هرچند به برکت جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کارهای فراوانی صورت گرفته و قله‌های فراوانی فتح شده است، اما همچنان برای کارهای بیشتر احساس نیاز می‌شود.

وی راز سلامت جامعه امروز را پذیرش ولایت حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد: نمی‌شود ولایت حضرت زهرا(س) را پذیرفت اما فرزندان صالحی تحویل جامعه نداد.

وی در ادامه گفت: زنان جامعه اسلامی در مرحله نخست باید همسران و مادران خوبی برای خانواده خود باشند و زن خوب وظیفه‌اش ایجاد فضای آرام و سالم در خانواده است و در کنار مسئولیت‌های اجتماعی خانواده و تربیت فرزندان را در اولویت قرار دهند همانگونه که پیامبر اسلام(ص) کار خانه را به حضرت زهرا(س) و کار در بیرون از خانه را به امام علی(ع) محول کرده بود.

مدیر‌کل امور بانوان و خانواده در استانداری قزوین گفت: اگر مشکلات خانواده‌ها حل بشود، چه بسا بسیاری از مشکلات جامعه نیز حل خواهد شد و زن در این مسیر نقش اساسی دارد، از این رو زنان باید بتوانند با خلاقیت و ابتکار به حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های خانواده بپردازند.

سیدی با اشاره به اینکه زنان ما علاوه بر حجاب ظاهری باید حجاب باطنی را نیز به صورت کامل رعایت کنند، خاطرنشان کرد: حجاب باطنی بسیار مهم‌تر از حجاب ظاهری است و نباید آن را فراموش کرد، هر چند حجاب ظاهری پایه و اساس حجاب باطنی است.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول