اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی کشور:

15 قلم رادیو دارو در لیست داروهای کشور قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی کشور گفت: 15 قلم رادیو دارو به‌زودی در لیست داروهای کشور قرار می‌گیرد.

15 قلم رادیو دارو در لیست داروهای کشور قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست سازمان انرژی اتمی در سال جاری توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توفیقات مطلوبی در رادیو داروها در کشور به دست آمده است، تصریح کرد: استفاده از این رادیو داروها در بخش کشاورزی نیز در سال جاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی کشور بر لزوم توسعه پایدار بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در راستای افزایش راندمان و کیفیت محصولات کشاورزی از رادیو داروها در سال جاری بیشتر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی از اهداف استفاده از رادیو داروها است، خاطرنشان کرد: توسعه این بخش با توجه به تاکیدات دولت از برنامه‌های سازمان در سال جاری محسوب می‌شود.

خلفی با اشاره به موفقیت‌های کشور در زمینه دست‌یابی به رادیو داروهای تشخیصی در چند سال گذشته یادآور شد: این داروها در حال حاضر در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه رادیو داروهای درمانی نیز از سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: این رادیو داروها در تسکین و درمان سرطان‌ها مهم بوده و کاربردهای مطلوبی دارد.

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی کشور از انجام تست‌های بالینی برای 15 رادیو دارو خبر داد و افزود: به‌زودی این رادیو داروها در لیست داروهای کشور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انجام مراحل نهایی برخی رادیو داروها در کشور خاطرنشان کرد: این رادیو داروها کاربردهای بسیاری دارند که در صورت کسب نتایج مطلوب به اطلاع مردم می‌رسد.

خلفی با اشاره به از بین رفتن 15 تا 25 درصد محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: با کاربرد پرتوها در کشاورزی میزان تلفات این بخش به کمتر از پنج درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نتایج دستاوردهای مختلف در زمینه کشاورزی در اختیار کشاورزان و دانشگاهیان قرار داده می‌شود، افزود: اگر زمین در استان‌های مختلف در اختیار سازمان قرار گیرد، نتایج عملی این تحقیقات در این زمین‌ها به کشاورزان و دانشگاهیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول