اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

ایران از حقوق هسته‌ای خود کوچک‌ترین عقب‌نشینی نخواهد کرد‌

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اراک گفت: ایران از حقوق هسته‌ای خود کوچک‌ترین عقب‌نشینی نخواهد کرد‌.

ایران از حقوق هسته‌ای خود کوچک‌ترین عقب‌نشینی نخواهد کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک وقوع انفجارهای متعدد در چند روز اخیر در عراق را تلاش دشمنان برای جلوگیری از تشکیل حکومت شیعی در عراق دانست و اظهار داشت: متاسفانه مرتجعین منطقه با همکاری اسرائیل و آمریکا تروریسم و جاسوس به عراق و دیگر کشورهای اسلامی می‌فرستند تا به اهداف شوم خود که همانا مقابله با گسترش اسلام در منطقه و جهان است برسند که این مایه بسی تاسف است.

وی تصریح کرد: غرب به ویژه اسرائیل و آمریکا دلارهای نفتی را خرج این می‌کنند که حکومت شیعی در عراق پا نگیرد صدها سال است که این کار را می‌کنند اما غافل از آنند که تلاش آنان هیچگاه به ثمر نخواهد نشست.

امام جمعه اراک با اشاره به کشتار مردم در بحرین افزود: هر روز مردم بی‌گناه بحرین با گازهای سمی و در زندان‌های وحشتناک کشته می‌شوند و این نشان می‌دهد شیعیان نه تنها در زمان پیغمبر(ص) مظلوم بودند بلکه امروز هم در مظلومیت به سر می‌برند.

دری ‌نجف‌آبادی ادامه داد: جای بسی سوال است که چگونه مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها سکوت اختیار کردند و از ملت مظلوم عراق و بحرین حمایت نمی‌کنند آیا از پیغمبر(ص) خجالت نمی‌کشند آیا تاریخ این جنایت‌ها را فراموش می‌کند کشتن زن و بچه و مردم بی‌گناه هنر نیست بلکه این بی‌هنری و بی‌شرمی کامل است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات 1+5 بیان داشت: یکی از مسایل مهم این است که باید آمریکا تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ما را تا مرحله بعدی مذاکرات لغو کند و حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد چرا که ملت بزرگ ایران با سال‌ها تلاش دانشمندان بومی خود به این فناوری مهم دست یافته و در زمینه حقوق هسته‌ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای کوچکترین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه غرب با تحریم ظالمانه علیه ایران تصور می‌کرد می‌تواند ایران را تسلیم کند ادامه داد: اما ملت ما با این فشارها هرگز تسلیم نخواهد شد و با قدرت و استقامت در برابر زورگویان خواهد ایستاد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ایران بیش از آنچه آژانس تعیین می‌کند نمی‌خواهد اما به کمتر از حق خود نیز قانع نخواهد بود ما حقمان را از حلقوم زورگویان می‌گیریم و هرگز تسلیم نمی‌شویم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به شعار سال و اینکه تولید ملی یکی از رموز مهم و اصلی در شکست تحریم دشمنان و پیشرفت و سربلندی اقتصاد کشور است گفت: در سال گذشته 109 میلیون دلار سیگار از گمرکات وارد کشور شده که اگر این پول را به کارخانجات می‌دادیم اقدامات بسیار خوبی در زمینه کار و اشتغال صورت می‌گرفت.

امام جمعه اراک بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه به ویژه میوه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: واردات از کردستان عراق که پایگاه اسرائیل است کمتر از کمک کردن به اسرائیل نیست که مسئولان باید در سال تولید ملی به آن توجه کنند.

وی همچنین با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: 20 اردیبهشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و امام راحل است که باید برنامه‌های مناسب در اراک برگزار شود.

گفتنی است اشاره به شهادت شهید مطهری روز معلم و هفته کار و کارگر از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتها  پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول