اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

پذیرش حق هسته‌ای ایران نتیجه مقاومت علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به پذیرفته شدن حق هسته ایران در مذاکرات استانبول گفت: این پذیرش نتیجه 16 سال مقاومت علمی است.

پذیرش حق هسته‌ای ایران نتیجه مقاومت علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقاومت 16 ساله در مقابل استکبار به نتیجه رسیده است، اظهار داشت: مذاکرات استانبول گام مهمی برای کسب موفقیت‌های بزرگ‌تر محسوب می‌شود.

وی پیروزی به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای را نتیجه حضور 64 درصدی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برشمرد و افزود: حضور در انتخابات نقش مهمی در کسب این موفقیت داشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر هوشیاری تیم مذاکره کننده ایرانی تصریح کرد: دیپلماسی موفق این گروه بر این موفقیت بزرگ تاثیر داشت.

وی با ابراز امیدواری برای روشن شدن واقعیت مردم و دولت ایران بر کشورهای دیگر اضافه کرد: درست است که ایران راضی به ریختن یک قطره خون هم نیست، ولی دنیا مطمئن باشد که ایران از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اذعان کارشناسان غربی به بیهوده بودن مسیر پیموده شده برای غرب در 16 سال گذشته ادامه داد: خود آنها راه‌کار در پیش گرفته شده توسط دنیای استکبار را راه‌کاری شکست خورده برای آنها و در مقابل برای ایران یک پیروزی ترسیم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید اگر آمریکا خود را در جنگ با ایران پیروز می‌دانست حتی یک ساعت هم برای جنگ با ایران معطل نمی‌شد.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به یکم اردیبهشت ماه سالروز گرامیداشت سعدی اشاره کرد و گفت: بی‌شک ماندگاری گلستان سعدی ریشه در منبع تغذیه این کتاب دارد، چرا که گلستان سعدی در ارائه مطالب خود از قرآن کریم و احادیث نبوی و روایات ائمه سود برده است.

وی همچنین به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی اشاره کرد و افزود: در ابتدا اهمیت تشکیل این نیرو بر کسی روشن نبود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: آغاز جنگ اهمیت تشکیل نیرویی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفظ و صیانت از نظام جمهوری اسلامی و همچنین دفاع از مرزهای ایران در کنار ارتش را بر همگان آشکار کرد.

وی به موفقیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با انواع توطئه‌ها اشاره کرد و گفت: این نیرو نقش مهمی در برقراری امنیت و حفاظت از جان شخصیت‌های مهم کشوری و لشکری ایفا می‌کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سپاه در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی هم عملکرد مطلوبی داشته است، ادامه داد: این نیرو کمک فراوانی به اقتصاد و خودکفایی کشور کرده است.

امام جمعه زنجان همچنین یاد و خاطره شهید قرنی که نقش بارزی در اوایل پیروزی انقلاب از خود بر جا گذاشت را گرامی داشت.

وی عرصه پیش روی سپاه را عرصه‌های فرهنگی و جنگ نرم اعلام و برای موفقیت‌های این نیرو در عرصه سایبری آرزوی موفقیت کرد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن شهادت حضرت زهرا اشاره کرد و گفت: مراسم ویژه‌ای روز چهارشنبه از مقابل مسجد جامع با یک علامت و پرچم به سمت امامزاده سید ابراهیم برگزار می‌شود، که همه ارادتمندان آن حضرت در آن مراسم شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به الگو بودن مراسم عزاداری محرم زنجان افزود: علاقمندان به خاندان نبوی با شرکت در مراسم روز چهارشنبه این مراسم را هم تبدیل به الگو خواهند کرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول