اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های امروز

امام جمعه چابهار بر مواضع حقوق هسته‌ای ایران تاکید کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چابهار گفت: مسئولان هسته‌ای از حقوق حقه ایرانیان قدمی عقب ننشینند و بر گرفتن حق خود پافشاری کنند.

امام جمعه چابهار بر مواضع حقوق هسته‌ای ایران تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه چابهار در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و با استناد به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) و مطالب جامعه شناسی موجود در این خطبه، در زمینه اهمیت تاثیر انحرافی خواص بر جامعه و تغییر راه اسلام بعد از پیامبر اسلام (ص) و رحلت ایشان، سخنانی را ایراد کرد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه، مواردی از فلسفه احکام الهی را بیان می‌کنند، آن بانوی بزرگوار با استناد به آیات قرآن در این خطبه به بیان تفسیر توحید و هستی و هدف خداوند از خلقت بشر و... می‌پردازند.

امام جمعه چابهار از همه مردم مومن و خداجو خواست تا به این خطبه معروف مراجعه کرده و از آن درس بگیرند.

موسوی در ادامه به پنجم اردیبهشت ماه سال 59، سالروز شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: جنایتکاران آمریکایی در آن زمان، برنامه‌ای برای آزاد سازی جاسوسان و گروگان‌های خود در ایران داشتند که این حادثه را باید یکی از توجهات و عنایات بزرگ خداوند بر انقلاب اسلامی و ایران عزیز دانست.

وی لانه جاسوسی آمریکا در ایران را مانند سفارتخانه‌های کنونی آمریکا در مصر و لیبی و... عنوان کرد و افزود: هم اکنون آمریکا در این کشورها با هدف انحراف انقلاب‌های آنها دست به اقدامات خرابکارانه و دخالت‌های آشکار می‌زند.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: هوشیاری و بیداری انقلابی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران قابل ستایش است.

موسوی همچنین با استناد به حادثه طبس، این حادثه را توجه الهی دانست و گفت: این انقلاب یک انقلاب الهی است.

وی به بزرگداشت روز سعدی در اردیبهشت ماه اشاره و عنوان کرد: بزرگداشت این شاعر بزرگ ایرانی را به همه ایرانیان تبریک و تهنیت می‌گوییم.

امام جمعه چابهار فرا رسیدن روز سپاه پاسداران را به همه سبزپوشان این نهاد انقلابی تبریک گفت و بیان کرد: از همه سبزپوشان شجاع و دلیر و انقلابی خواسته می‌شود تا با هوشیاری بیش از پیش و دشمن شناسی دقیق و اطاعت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب، فرزندان شایسته‌ای برای اسلام و انقلاب باشند که اگر چنین باشد همان سپاه مورد نظر امام راحل خواهند بود.

موسوی در ادامه سالروز انقلاب فرهنگی را گرامی داشت و فرمان حضرت امام خمینی (ره) را یک تدبیر عالمانه و جسورانه دانست که محیط‌های دانشگاهی را از انحراف و کج‌‌روی نجات داد.

وی از مسئولان هسته‌ای خواست از حقوق حقه ایرانیان، قدمی عقب ننشینند و مصرانه بر گرفتن حق خود پافشاری کنند زیرا مردم همواره پیرو فرامین مقام معظم رهبری هستند و از انقلاب خود با توان بالایی حمایت کرده و خواهند کرد.

امام جمعه چابهار در پایان خطبه‌ها از مسئولان کشوری خواست با توجه به نامگذاری سال جدید به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بهای بیشتری دهند و با توجه به الگوی مصرف در رسیدن به این نیت کمک کنند تا با یاری خداوند در پایان سال‌جاری شاهد نتایج خوب ملی باشیم.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول