اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه کردستان:

شهدای هسته‌ای خون بهای استقلال علمی ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه کردستان از شهدای هسته‌ای به عنوان خون بهای استقلال علمی کشور نام برد و خطاب به دانشجویان بر ادامه مسیر این شهدا تاکید کرد.

شهدای هسته‌ای خون بهای استقلال علمی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد نهیرات در مراسم شبی با شهدا که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شهدای هسته‌ای در مسیر اطاعت از فرمان خدا هم در علم و هم در عمل به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کردند.

وی تصریح کرد: ابزار و وسیله قدرت آفرین امروزه مسئله علم و دانش است و موضوع دانش هسته‌ای نیز در ایران و جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، در سایه تلاش و کوشش دانشمندان توانمند ایران اسلامی اقتدار علمی کشور، دشمنان را به وحشت انداخته است.

معاون دانشگاه کردستان با بیان اینکه شهدای دانش هسته‌ای پیوند دهنده علم و تحقیق و صنعت و علوم کاربردی بودند، تصریح کرد: ما برای رسیدن به خودکفایی در عرصه‌های علمی نیازمندیم که از علوم تئوری به بالندگی و رشد صنعت دست یابیم و از دانش تئوری و نظری محصول صنعتی بسازیم و این مهم‌ترین هدفی بود که شهدای هسته‌ای دنبال می‌کردند.

وی بر گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هسته‌ای تاکید کرد و افزود: حرکت در  مسیر شهدا و الگوگیری از آنان مسیر رشد و ترقی کشور را هموار می‌کند.

نهیرات با اشاره به تاثیرات دستیابی به فناوری هسته‌ای، گفت: دستیابی به این مهم در حوزه‌های اقتصادی، پزشکی و تامین انرژی کشور را کاملا مستقل و خودکفا می‌کند.

به گفته وی، دستیابی به انرژی هسته‌ای در حال حاضر از چنان اهمیتی برخوردار است که کشورها برای ارتقای موقعیت بین‌المللی خود از آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: اهداف بلند نظام اسلامی با درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب بر اساس چشم‌انداز 20 ساله با هدف تبدیل شدن ایران به برترین قدرت در سطح منطقه و تبدیل شدن کشور به قطب پیشرو در زمینه علمی طرح‌ریزی شده است و همین امر دستیابی و بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای را برای ملت امری ضروری کرده است.

معاون دانشگاه کردستان در پایان به اهداف برگزاری این برنامه اشاره کرد و گفت: ما با برگزاری این برنامه‌ها و تجلیل و ارج نهادن مقام شامخ دانشمندان این عرصه و خانواده آنان ثابت می‌کنیم که در ارتباط با مواضع هسته‌ای و سیاست‌های هسته‌ای کشور ذره‌ای کوتاه نیامدیم و کاملاً موافق و هم‌سطح مسئولین پیش می‌رویم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول