اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه لرستان:

شهیدان هسته‌ای آغازگر یک نهضت علمی در کشور هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشمندان شهید هسته‌ای در حقیقت آغازگر یک نهضت علمی در کشور هستند.

شهیدان هسته‌ای آغازگر یک نهضت علمی در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حسن زمانیان در مراسم گرامیداشت شهدای هسته‌ای در دانشگاه لرستان که با حضور خانواده‌های این شهیدان برگزار شد، گفت: این شهیدان در حقیقت آغازگر یک نهضت علمی در کشور هستند، که یاد و نام آنها همواره زنده و جاوید می‌ماند.

وی اظهار داشت: این جوانان متعهد و مخلص با الهام از نهضت عاشورایی امام حسین (ع)، عزت و آزادگی را به ما آموختند و نام ایران اسلامی را بار دیگر در جهان پرآوازه کردند.

زمانیان تصریح کرد: بهترین اقدام برای گرامیداشت یاد و نام این شهیدان تلاشگر، تداوم راه و حرکت جهانی آنها در عرصه کسب علم و دانش و دستیابی به فناوری‌های جدید در جهت توسعه و پیشرفت کشور است.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: بر همین اساس تعدادی از واحدها و ساختمان‌های دانشگاه لرستان به نام این شهیدان بزرگوار مزین شده تا نام آنها برای همیشه در ذهن ما ماندگار باشد.

در ادامه این مراسم پسر شهید شهریاری با بیان اینکه ادامه راه پدرم و دیگر شهدای هسته‌ای کشور افتخار بزرگی محسوب می‌شود، گفت: همراهی و همدلی مردم بزرگوار ایران با ما موجب شده تا با انگیزه‌ای مضاعف برای تداوم راه این شهیدان تلاش کنیم.

محسن شهریاری افزود: اینکه سازمان‌های بزرگ جاسوسی دنیا با صرف میلیون‌ها دلار برای به شهادت رساندن دانشمندانی همچون شهیدان شهریاری، علی محمدی، عباسی و دیگران برنامه‌ریزی می‌کنند، نشان دهنده موفقیت و توفیقات بزرگ جوانان متخصص و دانشمندان خلاق ایرانی در عرصه‌های علمی جهان است.

پدر شهید احمدی روشن نیز در ادامه این مراسم گفت: مجامع بین‌المللی که همواره دم از حقوق بشر می‌زنند کمترین تلاشی را برای برخورد با عوامل ترور این شهیدان انجام ندادند و این موضوع به خوبی ماهیت دروغین آنها را افشا کرد.

رحیم احمدی روشن افزود: به طور طبیعی آنها نه تنها پیگیر موضوع نخواهند بود بلکه مانع از روشن شدن حقایق و دستگیری عاملان به منظور ممانعت از افشای ماهیت واقعی خود خواهند شد.

در ادامه مصطفی اسکندری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان نیز در این مراسم گفت: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین کار ما برای حفظ نام و خاطره این شهیدان بزرگوار است.

در این مراسم لوح تقدیر و هدایای به خانواده‌های شهیدان احمدی روشن، شهریاری و قشقایی اهدا شد.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول