اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه شهید باهنر کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نصرالله گرامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مطرح شدن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی از لحاظ سیاسی و علمی در دنیا اظهار داشت: ضرورت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای نشان دادن نتایج حاصل از یک دهه تلاش متخصصان در انرژی اتمی مطرح شد.

گرامی خاطر نشان کرد: در این راستا از سال 87 اینگونه نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های 10 استان کشور برگزار شده که استان کرمان یازدهمین استان برگزار کننده این نمایشگاه است.

وی افزود: نو بودن صنعت هسته‌ای در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن، محدود بودن فضای اطلاع‌رسانی این حوزه در دنیا، ارائه دستاوردها به صورت علمی، آگاه‌سازی افکار عمومی به دانش بومی هسته‌ای و نشان دادن دستاوردهای بومی این حوزه و دسترسی سریع و راحت جامعه دانشگاهی به دانش از دلایل و ضرورت‌های برگزاری این نمایشگاه است.

گرامی تصریح کرد: همچنین رفع ابهام در زمینه هسته‌ای به لحاظ ایمنی، زیست محیطی و سیاسی و خنثی کردن اهداف دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب نخبگان به این صنعت، تقویت روحیه خودباوری و غرور ملی و معرفی کاربردهای جنبی صنعت هسته‌ای از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: 225 اقلام نمایشگاهی شامل بخش چرخه سوخت و نیروگاه و 275 قلم در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای و سه ماکت بزرگ نیروگاه اتمی بوشهر و ماشین سانتریفیوژ به صورت برش خورده و در حال کار در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه شهید باهنر کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

گرامی گفت: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور 9 تا 13 اردیبهشت ماه جاری در قالب 23 غرفه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برپا می‌شود، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی‌سازی، تولید آلیاژهای نوین و ... از غرفه‌های این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: پژوهشکده و کارگاه‌های جنبی علوم و فنون هسته‌ای، لیزر، کاربرد پرتوها، پژوهشکده‌های کشاورزی، مواد و انتشارات سازمان انرژی اتمی کشور از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.

گرامی ابراز داشت: جامعه هدف ما دانشگاهیان و دانشجویان برای بازدید از نمایشگاه است و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و نخبگان استان نیز برای بازدید دعوت شده‌اند و هدف ما آشنایی دانشجویان و نخبگان با صنعت هسته‌ای و ایجاد انگیزه در این زمینه است.

وی اذعان داشت: با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی کشور ساعت هشت و 30 دقیقه روز شنبه 9 اردیبهشت ماه جاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته‌ای در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح می‌شود و ساعت بازدید از نمایشگاه از 9 صبح تا 17 بعد از ظهر است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول