اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مجلس سازمان انرژی اتمی:

ایران پای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایستاده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور مجلس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ایران از ابتدای فعالیت هسته‌ای خود پای شعار خود مبنی بر استفاده صلح‌آمیز ایستاده و تا آخر نیز چنین است.

ایران پای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایستاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدسعید محلوجی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه هسته‌ای کار بسیار بزرگی بوده که موجب موضع‌گیری و عکس‌العمل دنیای استکبار و کشورهای استعمارگر شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور فرمودند، "مهم‌تر از کار شما در عرصه هسته‌ای، باور و عزت‌نفسی بود که به ملت ارزانی کردید".  

محلوجی بیان داشت: غربی‌ها گمان می‌کردند که اگر سوخت 20 درصد را به ایران ندهند، می‌توانند در دنیا تبلیغات داشته باشند که ایران نمی‌تواند از غنی‌سازی استفاده کند.

وی افزود: غربی‌ها فکر نمی‌کردند که ایران بتواند در یک مدت کوتاه سوخت تولید کند و استفاده سوخت در راکتور تهران برای تولید رادیودارو برای بیماران انجام می‌شود و استفاده از رادیو دارو نیز کاری صلح‌آمیز است.

محلوجی تصریح کرد: فناوری و تکنولوژی که در اختیار استکبار است، هرگز توسط آنها در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه کشوری خود آن فناوری را به دست آورده و اختراع کند‌ و در حال حاضر در دنیا معدود کشورهایی هستند که تمام چرخه سوخت هسته‌ای را دارا باشند.

وی گفت: توانایی و پیشرفت جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف و از جمله در صنعت هسته‌ای به تفاوت دوره قبل و بعد از انقلاب مربوط می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی با شعار ما می‌‌توانیم که توسط امام راحل و بعد از ایشان توسط مقام معظم رهبری بیان شد که نباید ناامید بود.

محلوجی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی علیه کشورمان، سیم خاردار به ما نمی‌فروختند، اما امروز در عرصه نظامی و دفاعی روز به روز شاهد پیشرفت‌های فزاینده هستیم.

مدیرکل دفتر امور مجلس سازمان انرژی اتمی کشور ابراز داشت: هر جا که انگیزه باشد، می‌توان دانش روز دنیا را نهادینه کرد و بعد از آن دست به ابتکار زد و با ظرفیتی که بعد از انقلاب به وجود آمد، موجب پیشرفت در همه زمینه‌ها در کشور شد.

وی بیان داشت: تعلیق دو ساله فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بسیار سخت بود و ما نباید این مشکلات را فراموش کنیم، بیش از دو سال این وضعیت را تحمل کردیم و امروز در مذاکرات برای جمهوری اسلامی حق غنی‌سازی قائل می‌شوند و این مسئله بسیار مهمی است.

مدیرکل دفتر امور مجلس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: ایران از ابتدای فعالیت هسته‌ای خود پای شعار خود مبنی بر استفاده صلح‌آمیز ایستاده و تا آخر نیز چنین است.

محلوجی با اشاره به بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای تخصصی صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: رفع ابهام در زمینه هسته‌ای به لحاظ ایمنی، زیست محیطی، سیاسی و خنثی کردن اهداف دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب نخبگان به این صنعت، تقویت روحیه خودباوری و غرور ملی و معرفی کاربردهای جنبی صنعت هسته‌ای از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: جدید بودن صنعت هسته‌ای در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن، محدود بودن فضای اطلاع‌رسانی این حوزه در دنیا، ارائه دستاوردها به صورت علمی، آگاه‌سازی افکار عمومی به دانش بومی هسته‌ای و نشان دادن دستاوردهای بومی این حوزه از دلایل و ضرورت های برگزاری این نمایشگاه است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول