اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بخش رامند:

هفته معلم موقع ادای دین به فرهنگیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بخش رامند گفت: هفته معلم در حقیقت هفته‌ای است که همه مسئولان و دانش‌آموزان وظیفه دارند با قدردانی از مقام شامخ فرهنگیان ذره‌ای از دینی را که نسبت به این قشر زحمت‌کش دارند، ادا کنند.

هفته معلم موقع ادای دین به فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام حسین انصاری امام جمعه بخش رامند، مرتضی درزی رامندی رئیس شورای اسلامی بخش رامند، محمد پیری شهر دانسفهان، محمد درزی‌رامندی بخشدار رامند، مسئولان و جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد در سالن اجتماعات خانه فرهنگ دانسفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین انصاری در این همایش با تبریک آغاز هفته معلم و تجلیل از جایگاه رفیع تعلیم و تعلم در کشور به دانش آموزان اظهار کرد: هفته معلم در حقیقت هفته‌ای است که همه مسئولان و دانش‌آموزان وظیفه دارند تا با قدردانی از مقام شامخ فرهنگیان ذره‌ای از دینی را که نسبت به این قشر زحمت‌کش دارند، ادا کنند.

وی با بیان اینکه باید به همه فرهنگیان و دلسوزان نظام تربیت در کشور عرض تبریک و تهنیت گفت و از آنان برای همه پیشرفت‌های کشور قدر‌دانی کرد.

وی تصریح کرد: اگر معلمان و فرهنگیان در کشور نبودند قطعا مسئله سواد و علم نیز جایگاه و کاربردی در میان ملت ما نداشت و نمی‌توانستیم راه خود را پیدا کنیم.

امام جمعه رامند با بیان احادیثی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار پیرامون اهمیت بسیار زیاد علم و معرفت در زندگانی انسان‌ها تصریح کرد: بنا به فرموده پیامبر(ص) انسان‌ها از وقتی که به دنیا می‌آیند تا هنگامی که زنده هستند باید در طلب کسب فیوضات و علوم مختلف باشند، در غیر این صورت به شدت ضرر می‌بینند.

انصاری حضور دانش‌آموزان در سنگر علم و تقوا را عاملی مهم تأثیر‌گذار در پیشبرد اهداف کلان کشور دانست و خاطرنشان کرد: از بدو پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این دشمنان و کینه‌ورزان عالم بودند که با انواع حربه‌ها و ابزار‌ها برای متلاشی کردن و برگرداندن کشور به نظام شاهنشاهی و زورگویی اصرار می‌ورزیدند.

وی با ابراز خرسندی از علاقه دانش‌آموزان به مشارکت در عرصه‌های اجتماعی و دینی و لزوم توجه بیشتر رؤسا و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای جذب و شناسایی استعدادهای نهفته دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: امروزه مشاهده می‌کنیم که با برنامه‌ها و ایده‌های اجرا شده توسط نهاد‌های فرهنگی در جامعه میزان حضور و مشارکت نوجوانان و جوانان در محافل دینی و فرهنگی بیشتر شده است.

امام جمعه بخش رامند ضمن اشاره به دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی در طول حیات پر‌برکت خود و لزوم تقویت هر‌چه بیشتر این دستاورد‌های ارزشی اذعان کرد: به حق تلاش‌های متولیان امور فرهنگی در سطح جامعه در سال‌های اخیر بسیار مؤثر و برای جوانان نتیجه‌بخش بوده است.

انصاری در پایان با قدر‌دانی از حضور با بصیرت عموم مردم در صحنه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بیان کرد: ملت ایران با شجاعت و بصیرت راه امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس را همواره امتداد می‌بخشد.

گفتنی است قرائت مقاله حکمت مطهر توسط علی لامعی از دانش‌آموزان نخبه و بسیجی دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد و تجلیل از فرهنگیان نمونه بخش رامند از برنامه‌های دیگر همایش امروز بود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول