اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه مازندران:

آموزش باید همیشه مورد توجه قرار گیرد/ تقارن هفته معلم و آموزش رقابت دانشگاه و مدرسه

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه مازندران درباره نامگذاری هفته‌ای به نام آموزش گفت: ‌این نامگذاری‌ها نمادین است و در طول سال باید به مباحث آموزشی بپردازیم.

آموزش باید همیشه مورد توجه قرار گیرد/ تقارن هفته معلم و آموزش رقابت دانشگاه و مدرسه

رحمت عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره نامگذاری هفته آموزش، اظهار داشت: ‌امسال برای نخستین بار از طرف وزارت علوم، هفته آموزش نامگذاری شده که برنامه‌هایی در سطح دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب استان و دانشگاه جامع، برنامه‌های مختلفی در طول این هفته دارد، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه توانمندسازی اعضای هیئت علمی و روش‌های نوین آموزش، پژوهش و تحقیق و همچنین در مقوله فرهنگی گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از جمله این برنامه‌ها است.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اشاره به 250 عضو هیئت علمی و 500 مدرس مدعو در دانشگاه مازندران، بیان داشت:‌ بر اساس شاخص‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، 20 نفر از استادان انتخاب و معرفی می‌شوند.

این مسئول ادامه داد:‌ تعدادی از استادان هم از مرتبه استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی ارتقا پیدا می‌کنند که در مراسم 12 اردیبهشت تقدیر می‌شوند.

عباس‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا تقارن هفته معلم و آموزش، رقابتی بین دانشگاه و مدرسه است، گفت:‌ در فصل دوم از برنامه پنجم توسعه، به بحث آموزش و تحقیقات پرداخته شده که آموزش به عنوان یک مساله کلی از مهدکودک تا دانشگاه مورد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ نامگذاری این هفته ناشی از نگاه برنامه پنجم توسعه به آموزش است و تحول در برنامه‌ریزی آموزشی از خرد تا کلان باید انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران در پاسخ به این سئوال فارس مبنی بر اینکه آیا نامگذاری هفته آموزش، تاثیری در روند آموزش بیمارگونه و تزریقی خواهد داشت، گفت:‌ این نامگذاری‌ها نمادین است و در طول سال باید به این مباحث بپردازیم.

این مسئول متذکر شد:‌ ما به عنوان برنامه‌ریزان و مسئولان باید این تفکر را نهادینه کنیم چراکه آموزش، بحث یک روز و یک سال نیست و باید در برنامه‌های راهبردی و استراتژیک به آن پرداخته شود.

عباس‌نژاد با بیان اینکه نامگذاری هفته آموزش، ما را به جامعه پیوند می‌زند، اذعان داشت: ‌آنچه که از ابتدای انقلاب فرهنگی مد نظر بوده در طول هم قرار گرفتن برنامه‌های آموزشی بوده نه اینکه در عرض هم قرار گیرند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول