اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد خبر داد

اجرای 550 عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد از اجرای 550 عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در این شهرستان خبر داد.

اجرای 550 عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جمشید عین‌بیگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، همایش تجلیل از معلمان شهید و 61 فرزند شهید معلم استان، تجلیل از 80 معلم نمونه شهرستان، تجلیل از چهار معلم جوان و نمونه، برگزاری پیاده‌روی 800 نفره پیشکسوتان آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات ورزشی، نواخته شدن زنگ سپاس معلم را از جمله برنامه‌های هفته معلم در بجنورد اعلام کرد.

وی افزود: به همین مناسبت تجلیل از معلمان بازنشسته، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری انس با قرآن، سرکشی از خانواده فرهنگیان متوفی، گلباران مزار شهدا،‌ مسابقات فرهنگی، نشست با امام جمعه و استاندار برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد همچنین از ساماندهی 140 اکیپ متشکل از مدیران کل استان و شهرستان برای حضور در آموزشگاه‌های بجنورد هم‌زمان با روز معلم خبر داد.

به گفته وی، هم‌زمان با 12 اردیبهشت مراسمی در دبستان شهدای فرهنگی بجنورد با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

عین‌بیگی با بیان اینکه 60 هزار دانش‌آموز در این شهرستان تحصیل می‌کنند، افزود:‌ آموزش و پرورش بجنورد همچنین دارای چهار هزار و 500 فرهنگی بوده و دو هزار و 500 نفر نیز بازنشسته شده‌اند.

ساماندهی 200 کلاس درس برای ششم ابتدایی در بجنورد

عین‌بیگی در ادامه با اشاره به ساماندهی 200 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در این شهرستان گفت:‌ 200 معلم نیز به همین منظور برای این پایه پیش‌بینی شده که این معلمان آموزش‌های لازم را برای تدریس در پایه ششم از تابستان امسال فرا می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد با اشاره به تحویل 15 کلاس درس تا مهرماه امسال به آموزش و پرورش این شهرستان توسط نوسازی مدارس اظهار داشت: تمام این کلاس‌های درس برای پایه ششم ابتدایی اختصاص یافته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش بجنورد با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین فضای آموزشی پایه ششم ابتدایی در این شهرستان وجود ندارد، افزود: تمام امورات مربوط به ایجاد پایه ششم ابتدایی در این شهرستان در قالب کمیته‌ای پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ خانواده‌ها هیچ‌گونه دغدغه‌ای در زمینه تحصیل فرزندان خود در پایه ششم نداشته باشند و قطعاً اجرای این سیستم آموزشی به نفع خانواده‌ها و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد تصریح کرد:‌ دانش‌آموزان در این پایه تحصیلی نه تنها رکود نداشته بلکه ارتقا آموخته‌های علمی خودشان را در پایه ششم تحکیم و توسعه می‌دهند.

ایجاد فضای آموزشی در گلستان‌شهر بجنورد

رئیس آموزش و پرورش بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم به منظور ایجاد فضای آموزشی لازم در گلستان‌شهر بجنورد انجام شده است، گفت:‌ به همین منظور آموزشگاه شش کلاسه تا مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود که راه‌اندازی مدرسه ابتدایی در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه ایجاد مجتمع آموزشی برای سه پایه تحصیلی به تفکیک پسران و دختران در گلستان شهر بجنورد گفت: هم‌اکنون پیگیری‌هایی مربوط به اجرای این طرح از سوی نوسازی مدارس استان در حال انجام است که امید می‌رود در آینده نزدیک عملیاتی شود.

بیش از 80 درصد از مدارس بجنورد تک نوبته هستند

عین‌بیگی یک‌نوبته کردن مدارس را از رویکردهای آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی جاری عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 80 درصد از مدارس بجنورد یک‌نوبته هستند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال تحصیلی آینده تعداد مدارس تک نوبته در این شهرستان افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد ساخت 11 نمازخانه، سه باب سرایداری و 14 چشمه سرویس بهداشتی را از اقدامات عمرانی این اداره برای مدارس این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول