اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

70 درصد از واحدهای تولیدی زنجان فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 70 درصد از واحدهای صنعتی موجود در استان زنجان فعال هستند.

70 درصد از واحدهای تولیدی زنجان فعال هستند

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به منظور تخصیص مبلغ سرمایه در گردش و تحقق شعار سال حمایت‌های لازم از واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به منظور فعال شدن واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و همچنین افزایش رونق تولید در واحدهای فعال نیاز به تخصیص 340 میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش است، خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه شامل برآورد رقم مورد نیاز انجام شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 200 واحد تولیدی در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: 70 درصد از این واحدها فعال، 10 درصد نیمه فعال و 20 درصد نیز غیر فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه به منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی و آموزش و بهینه‌سازی خطوط تولید نیاز به سرمایه‌گذاری واحدهای صادراتی بزرگ است، ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری و کسب بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و داخلی به برنامه‌های جامع و متمرکز در وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت‌های لازم نیاز است.

فغفوری همچنین در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی در راستای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده و رقابتی نمودن کالاهای تولیدی در استان زنجان اظهار داشت: این امر نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حداقل 60 درصد از واحدهای صنعتی استان زنجان از ظرفیت‌های کامل بهره‌برداری نمی‌کنند، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول