اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی:

شورای اسلامی کار حلقه مفقوده در واحدهای تولیدی است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه از برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار غفلت می‌شود از این رو یک حلقه مفقوده اساسی در مجامع کارگری محسوب می‌شود.

شورای اسلامی کار حلقه مفقوده در واحدهای تولیدی است

علی صحرانورد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طبق فصل ششم تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قانون کار باید کارگاه‌هایی که بیش از 35 نفر به کارگیری کرده‌اند نسبت به تشکیل شورای اسلامی کار اهتمام کنند ولی این موضوع در آذربایجان‌غربی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: عدم اجرای صحیح قانون شورای اسلامی کار در واحدهای تولیدی امروز بزرگترین آسیب را به تولید وارد کرده است زیرا باور داریم در هر واحد صنعتی و تولیدی نسبت به تشکیل این شورا اهتمام شده است مسائل کارگری به حداقل و گاهی به صفر رسیده است و میزان بازدهی فعالیت نیروی انسانی افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 70 واحد تولیدی استان ما بالای 35 نفر کارگر به کار گرفته است پس باید نسبت به شکل‌گیری این شورا اهتمام شود تا به یکی از سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه تشکل‌های مدنی و مردمی جامعه عمل پوشانده شود.

وی با بیان اینکه قانون مذکور مصوب سال 1363 می‌باشد ادامه داد: موضوع عدم اجرای این قانون برای تنویر افکار عمومی از طریق رسانه‌ها بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم همچنین طی مکاتبات مختلف مسئله و اهمیت توجه به آن به مقامات عالی استان منعکس شده ولی تاکنون در این راستا گامی برداشته نشده است.

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی شوراهای اسلامی کار را بازوان توانمند مدیران برای مدیریت کارگاه‌ها دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان ارشد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اجرایی کردن قوانین موجود در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول