اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال اقتصادی:

واحدهای تولیدی در صورت عدم تأمین مواد اولیه با مشکل رو به ‌رو می‌شوند

خبرگزاری فارس:قائم‌مقام شرکت فولاد ماهان سپاهان گفت: واحدهای تولیدی در صورت عدم تأمین مواد اولیه با مشکل رو به ‌رو می‌شوند.

واحدهای تولیدی در صورت عدم تأمین مواد اولیه با مشکل رو به ‌رو می‌شوند

شهروز ریخته‌گران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شعار سال جاری اظهار داشت: بهترین نام‌گذاری که در این چند سال روی داده شعار سال جاری تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که تحقق این امر نیازمند عزم جدی و خواست ملی است.

وی با اشاره به شرکت فولاد ماهان سپاهان تصریح کرد: این شرکت از جمله واحدهای صنعتی منحصر به فرد کشور در زمینه تولید لوله‌های گاز است که به رقم دارا بودن ظرفیت بالا با ظرفیت بسیار محدود تولید می‌کند و این در حالی است که مشابه این محصول از خارج وارد کشور می‌شود.

قائم‌مقام شرکت فولاد ماهان سپاهان ظرفیت تعیین شده برای این شرکت را که توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت استان سنجیده شده 270 هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکل تأمین ورق فولادی به عنوان ماده اولیه مصرفی واحد، دست‌یابی به این ظرفیت دشوار است.

وی با اشاره به این مطلب که در صورت عدم تأمین مواد اولیه، تولید شرکت با مشکل رو به ‌رو می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته مواد اولیه شرکت از طریق شرکت فولادمبارکه تأمین می‌شد که با توجه به سهمیه محدود، دست‌یابی به ظرفیت اسمی دور از دسترس است.

ریخته‌گران با اشاره به مشکلات دیگر بخش صنعت تصریح کرد: به دلیل کنترل یارانه‌ها، رقابت کنترلی بوده و ما نمی‌توانستیم به دلیل واردات ورق رقابتی انجام دهیم.

وی گفت: زمانی که توانایی رقابت را پیدا نمی‌کنیم دو حالت اتفاق می‌افتد یا اینکه زیان باید بدهیم یا اینکه صبر داشته و منتظر موقعیت مناسبی باشیم.

قائم‌مقام شرکت فولاد ماهان سپاهان تأکید کرد: اگر واردات به صرفه نباشد توان تولید نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در سال گذشته اظهار داشت: در سالی که گذشت ما توانستیم کم‌تر از 20 هزار تن از فولاد مبارکه مواد اولیه تأمین کنیم که در پایان سال گذشته با تأمین مواد اولیه وارداتی شرایط کمی بهبود پیدا کرد.

ریخته‌گران با اشاره به مشکلات در بخش صنعت اضافه کرد: به دلیل هدفمند کردن یارانه‌ها رقابت دشوارتر شده و واردات ورق‌های فولادی نیز دشواری رقابت را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که توانایی رقابت را نداشته باشیم متحمل زیان می‌شویم و یا اینکه باید صبر داشته و منتظر فرصت مناسب شویم.

قائم‌مقام شرکت فولاد ماهان سپاهان در زمینه حمایت از کار گفت: اگر در کشور حمایت از کار مطرح باشد باید به قیمت‌های جهانی نیز توجه شود و شرایطی فراهم شود تا اینکه تولیدکنندگان در فضایی رقابتی و سالم فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: اگر تولیدکنندگان ما توانایی رقابت با یکدیگر را نداشته باشند به صورت قطع مشکلات عدیده‌ای برای کار و کارآفرینی به وجود می‌آید بنابراین نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید.

ریخته‌گران ادامه داد: با توجه به افزایش 40 درصدی قیمت ارز در این چند ماه اخیر و نوسانات موجود تهدیدی برای تولیدکنندگان به حساب می‌آید.

وی بیان داشت: اگر برای تولیدکنندگان در صنایع مختلف حمایتی در زمینه سرمایه گردش اعمال نشود آنها با مشکلات جدی رو به ‌رو می‌شوند.

قائم‌مقام شرکت فولاد ماهان سپاهان با اشاره شعار سال جاری اضافه کرد: امید است با نام‌گذاری سال جاری به نام حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گوشه‌ای از مسائل اقتصادی برطرف شده و کشور نیز از شرایط بد اقتصادی به وجود آمده رهایی پیدا کند. کشور ما فقط از طریق تولید می‌تواند به مشکلات خود غلبه کند.

ریخته‌گران بیان داشت: اگر شرایط تولید لوله گاز در شرکت فولاد ماهان سپاهان فراهم شود این شرکت توانایی دست‌یابی به ظرفیت اسمی خود را در سال دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول