اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی تهران خبر داد

فعالیت 160 هزار واحد تولیدی کشاورزی در تهران/ 45 درصد واحدها نوین است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه تهران دارای 160 هزار واحد تولیدی کشاورزی است گفت: در حال حاضر 45 درصد مراکز تولیدی کشاورزی این استان صنعتی و نیمه‏صنعتی هستند.

فعالیت 160 هزار واحد تولیدی کشاورزی در تهران/ 45 درصد واحدها نوین است

سیدمحمد موسوی در حاشیه دومین نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، فرماندار شهرستان دماوند و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: وظایف کلی جهاد کشاورزی را می‏توان به دو بخش مجزا؛ اما هم‏سو تقسیم‏بندی کرد.

وی ادامه داد: وظیفه نخست و خطیر جهاد کشاورزی بر اساس قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تامین امنیت غذایی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: در همین راستا تهران دارای 160 هزار واحد تولیدی کشاورزی شده و در حال حاضر 45 درصد مراکز تولیدی کشاورزی استان تهران صنعتی و نیمه‏صنعتی هستند.

موسوی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) درباره لزوم استقلال اقتصادی از طریق توسعه کشاورزی یادآور شد: در زمینه ضرورت تامین غذایی کشور از طریق توسعه امور کشاورزی باید آن بیان گوهربار امام راحل را به یاد بیاوریم که فرمودند "ملتی که سفره‏اش به دست بیگانگان باشد، نمی‏تواند دم از استقلال بزند".

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: با توجه با این بیان گران‏سنگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اگر تولید محصولات کشاورزی را "سفره" تعبیر کنیم، باید این مهم با توسعه‏ای روزافزون همراه شود.

وی تامین امنیت غذایی را اساس استقلال ملی هر کشور خواند و افزود: تامین امنیت غذایی کشور از منابع داخلی نه تنها اساس و تضمین‏کننده استقلال اقتصادی است؛ بلکه موجبات استقلال و امنیت ملی را نیز فراهم می‏سازد.

موسوی تصریح کرد: از این رو نباید به موضوع کشاورزی تنها به عنوان یک بخش کشاورزی نگاه کرد، بلکه این بخش حیاتی حلقه نخست خوداتکایی ملل شمرده می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در تشریح دومین وظیفه اصلی جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: وظیفه دوم جهاد کشاورزی را می‏توان ارتقای این بخش، توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش تولید محصولات کشاورزی داخلی قلمداد کرد.

وی اذعان داشت: جای بسی شکرگزاری است که سال گذشته ایران اسلامی در سایه اطاعات از منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین تلاش شبانه‏روزی فرزندان غیور این مرز و بوم توانست برای نخستین بار تراز صادرات و واردات خود را به سمت واردات بیشتر مثبت کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول