اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین زهرا:

معلمان دانش‌آموزان را به مرحله حقیقی رشد سوق دهند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویین‌زهرا گفت: وظیفه اصلی معلم به عنوان پرورش‌دهنده روح و جان این است که امیال و رغبت‌ها را در میان دانش‌آموزان به مرحله حقیقی رشد و شکوفایی برساند.

معلمان دانش‌آموزان را به مرحله حقیقی رشد سوق دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، مسئولان و ر‌ؤسا ادارات شهرستان بویین‌زهرا پیش از ظهر امروز در نخستین روز از هفته معلم با حضور در تعدادی از مدارس این شهرستان ضمن بازدید از آن‌ها از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات فرهنگیان و مدارس قرار گرفتند.

ابو الفضل طاهر‌خانی در حاشیه بازدید از دبیرستان متوسطه بهار آزادی شهرستان بویین‌زهرا در سخنانی با تبریک آغاز هفته معلم اظهار کرد: فرهنگیان به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقشاری که برای کشور زحمت می‌کشند، حق بسیار بزرگی بر گردن تمام مردم دارند.

وی افزود: معلمی یکی از بهترین مشاغلی است که با آن می‌توان معنای زندگی و مفهوم حقیقی احکام دین و ارزش‌های اسلام را با عمق وجود درک کرد.

فرماندار بویین‌زهرا با اشاره به اینکه استعداد‌های وافری در مدارس کشور وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه اصلی معلم به عنوان پرورش‌دهنده روح و جان این است که امیال و رغبت‌ها را در میان دانش‌آموزان به مرحله حقیقی رشد و شکوفایی برساند.

طاهرخانی عنوان کرد: معلمان در کلاس درس با عشق، دانش‌آموزان را به سوی خود جذب می‌کنند و با مهربانی موجب گرایش آنان به سمت و سوی علم‌آموزی و فراگیری دانش می‌شوند.

وی با بیان روایاتی از ائمه اطهار و علما دینی پیرامون نقش ویژه تعلیم در زندگی انسان‌ها و ضرورت کسب تقوا،‌ تصریح کرد: آن چیزی که انسان‌ها را به ادامه مسیر زندگی امید‌وار‌تر می‌کند، کسب تعلیم و تجربه در مورد مسائل مختلف است.

فرماندار بویین‌زهرا با اشاره به دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی و لزوم تقویت هر‌ چه بیشتر این دستاوردها تصریح کرد: باید آگاه باشیم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بصیرت همیشگی خود را حفظ کنیم تا دشمنان در دستیابی به اهداف شوم و پلیدشان ناکام شوند.

طاهر‌خانی حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مراسم ویژه ایام هفته گرامیداشت مقام شامخ معلمان را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: وظیفه هر یک از دست‌اندر‌کاران و کار‌گزاران حقیقی نظام این است که با تجلیل و زیر پوشش قرار دادن قشر‌های زحمت‌کش و سخت‌کوش کشور مانند فرهنگیان دلسوز، به آن‌ها و تمام طلایه‌داران عرصه فرهنگ ادای دین کنند.

وی با بیان اینکه امروز توجه به معلمان و دانش‌آموزان در مدارس باید به امری مهم و اولویت‌دار تبدیل شود، اضافه کرد: هیچ مسئولی نباید نسبت به امر آموزش و پرورش در کشور بی‌توجه و سست باشد.

فرماندار بویین‌زهرا با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در امر آموزش از قدیم بسیار با اهمیت و مهم تلقی می‌شود،  تصریح کرد: معلمان در این زمینه نیز بسیار تلاشگر و افتخار‌آفرین بوده‌اند.

طاهر‌خانی تأکید کرد: ان‌شاءالله در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی شاهد پیشرفت و توسعه روز‌افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول