اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

تولید ملی زیر چتر جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: نام و عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" زیرمجموعه‏ای از سال "جهاد اقتصادی" است.

تولید ملی زیر چتر جهاد اقتصادی است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت: رهبر معظم انقلاب، سال 91 را نیز با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی و روزمره مردم آغاز فرمودند.

وی ادامه داد: زمانی که ایشان پس از گذشت یک‏ سال، یکی از مطالبات اصلی مردم را همچنان مسائل و امور روزمره زندگی آنها حس کردند؛ بر رفع این مشکلات در سال 91 تاکید داشتند.

امام جمعه دماوند این منش رهبری را تغییر در ابزار ادامه حرکت خواند و افزود: بر اساس نظریه کارشناسان امور اقتصادی عدم تحقق یک هدف، دلیلی بر حذف صورت‏ مسئله و چشم‏پوشی از نیل به آن هدف نیست؛ بلکه باید ابزار دستیابی به آن هدف را تغییر داد.

علاءالدینی ادامه داد: از این‌رو می‏توان اعلام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه اقتصادی را زیرمجموعه و درگاه دیگری برای عنوان سال گذشته یعنی جهاد اقتصادی و استفاده از ابزاری کاربردی‏تر از سوی رهبر فرزانه انقلاب قلمداد کرد.

وی ایران را خاستگاه مردمانی توانمند و باهوش عنوان کرد و گفت: امروز نه تنها ایران، بلکه همه جهان برای هوش والای ایرانیان احترام و ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

امام جمعه دماوند با اشاره به توفیقات هسته‏ای کشور در سال 90 خاطر نشان کرد: دغدغه بسیاری از انقلابیون این است که زمانی که فرزندان غیور این سرزمین اسلامی با وجود تهدید، تحریم، فشار سیاسی، تبلیغات سوء دشمنان و حتی ترور دانشمندان، راه انرژی هسته‏ای را به صورت کاملا بومی در پیش گرفته و به جمع معدود کشورهای صاحب این توان افزوده شده‏اند؛ چرا نتوانیم در زمینه تولید داخلی حرف نخست را در جهان بزنیم.

علاءالدینی با اشاره به تدبیر رهبری در نام‏گذاری امسال به این عنوان خاطر نشان کرد: اگر مقام عظمای ولایت یک دهه پیش از این، چنین نامی را برای سال جدید می‏نهادند شاید بسیاری با تعجب و تردید به موضوع تولید، کار و سرمایه داخلی می‏نگریستند.

وی ادامه داد: اما امروز نام سال 91 در حالی از سوی رهبر فرزانه انقلاب به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی منقش می‏شود که در طول سالیان اخیر زیرساخت‏های لازم و فرهنگ غنی "ما می‏توانیم" با درایت معظم‏له برای تحقق این هدف بزرگ آماده و مهیا شده است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: این خودباوری در ایران اسلامی به چنان حد و درجه‏ای رسیده است که می‏توان با تکیه بر آن توسعه و پیشرفتی درخور نام زیبنده این مرز و بوم اسلامی را ترسیم کرد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول