اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

جهاد اقتصادی با تولید ملی ادامه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری سال 91 به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی جهت اقتصادی کشور را تعین کرده‌اند.

جهاد اقتصادی با تولید ملی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه تمام قوای دشمن بر روی مسائل اقتصادی ایران است و درصدد متزلزل کردن شرایط اقتصادی در کشور است، اظهار کرد: جهت دشمن در این گونه مسائل تمرکز بر تورم و ایجاد فاصله طبقاتی بین مردم است تا از این راه یاس مردم از انقلاب و نظام را محقق کند.

وی با بیان اینکه هدف نهایی دشمن فروپاشی نظام با پیروی از این سیاست است، افزود: مساله‌ای که در کشورهای اروپایی و در امریکا نیز سبب فروپاشی آنها شد همین مشکلات و معضلات اقتصادی بود.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را عنوانی برای جهت اقتصادی در ادامه جهاد اقتصادی دانست و گفت: امسال نیز سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی نام‌گذاری شده است که این جهت گیری از یک طرف مصلحت داخلی کشور را نشان می‌دهد و از طرف دیگر مقابله با نقشه‌های دشمنان را نشان می‌دهد.

وی گفت: این نام‌گذاری ناشی از بینش معظم له در مسائل کشور است و این موضوع خود می‌تواند راهی برای مقابله با نقشه‌های دشمنان باشد.

مهدوی در ادامه افزود: فراگیر بودن طرح‌ها و لازمه تداوم جهاد اقتصادی در سال جدید از جمله نکاتی است که در این نام‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است و مسئولان نیز باید برنامه‌های خود را در این راستا تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی گام دیگری است که در این راه باید پیموده شود، افزود: تولید با کیفیت در داخل می‌تواند از اقدام دلالانی که به دلیل ارزان‌ بودن کالای چینی به این سو گام برمی‌دارند و آفتی را برای جامعه رقم می‌زنند، را متوقف کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در صورتیکه کالای ایرانی ارزان به دست مشتری برسد اقبال مردم نیز از تولید داخلی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: دستور دین اسلام این است که هر عملی را که انجام می‌دهیم بهترین را انجام داده و بهترین اعمال نیز عمل صالح است.

وی همچنین خواستار حذف مارک‌های خارجی بر روی تولیدات داخلی شد و تصریح کرد: چرا که در حال حاضر چنین مارک و نوشته‌های خارجی بر روی لباس‌های تولید داخل فراوان است.

مهدوی در همین راستا اضافه کرد: وجود این مارک‌ها در نهایت سبب می‌شود تا جوانان گمان کنند کالاهای خارجی مرغوب‌تر است و به سمت آن حرکت کنند که چنین تفکری اشتباه است و در واقع هنوز این افراد در تفکرات دهه 50 سیر می‌کنند.

وی به واردات بی‌رویه به کشور اشاره کرد و افزود:  در مورد مساله واردات نظارت نقش اساسی ایفا می‌کند و در برخی اقلام مانند لباس و میوه باید توجه بیشتری از مدیران کشور صورت گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان صرفه‌جویی را از دیگر نکات شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: نکته‌ای که باید نسبت به آن توجه داشت همین دو نرخی بودن نرخ ارز در بازار است چراکه چنین مساله‌ای در هیچ‌جای دنیا مرسوم نیست.

وی با اشاره به اینکه عدم اطمینان برای سرمایه‌گذاری از تبعات دو نرخی بودن ارز است، اظهار کرد: در تزلزل قیمت افراد نمی‌دانند یک جنس را باید به چه قیمتی و چگونه به فروش برسانند و بنابراین تورم و احتکار اجناس از دیگر پیامدهای آن است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول