اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

حمایت از تولید ملی باید جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب گفت: برای رونق اقتصادی بیشتر کشور، باید حمایت از تولیدات داخلی جدی گرفته شود.

حمایت از تولید ملی باید جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه بیرجند در سال 91 بهار را رستاخیز طبیعت و فرصتی برای ایجاد تحول در انسان دانست.

وی به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: نامگذاری‌های صورت گرفته به نوعی مهم‌ترین مسئله و مشکل پیش‌ روی کشور را نشانه می‌گیرد تا مسئولان تلاش مضاعفی را در این ارتباط داشته باشند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در این ارتباط اشاره کرد و گفت: معظم‌له اشاره داشتند که مهم‌ترین چالش سال جاری عرصه اقتصادی است.

*تحریم‌ها هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نکرده است، گفت: دشمنان ما امروز بیش از هر زمان دیگری ذلیل و ملت ایران بیش از هر زمان دیگری در طول انقلاب اسلامی دارای اقتدار است.

عبادی ادامه داد: امروز بالاترین پیشرفت‌های علمی متعلق به ملت ایران است به گونه‌ای که در پیشرفت‌های علمی ما رتبه 17 دنیا را در اختیار داریم و در منطقه نیز کشور نخست هستیم و امروز درد اصلی دشمن پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ملت ایران است.

وی گفت:‌ ایران دارای ذخایر و منابع عظیم در بخش‌های مختلف به ویژه در نفت و گاز و معادن است همچنین دارای مردمی با ضریب هوشی بالا است و همه این سرمایه‌ها برای پیشرفت ملت ایران نیاز است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد:‌ دشمن نمی‌خواهد که ایران به عنوان الگو در جهان معرفی شود چرا که سبب می‌شود دنیا از دست صهیونیست‌ها خارج شود.

*حمایت از تولید ملی نیازمند فرهنگ‌سازی است

عبادی با بیان اینکه تقویت تولیدات داخلی باید جدی گرفته است، اظهار داشت:‌ در کشور ما اجناس با کیفیتی تولید می‌شود ولی به دلیل اینکه مردم استقبال نمی‌کنند با مارک‌های خارجی عرضه می‌شود که در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی در بین عموم مردم داریم.

وی نخستین نتیجه حمایت از تولید ملی را رونق اشتغال در کشور عنوان کرد و گفت: تقویت اشتغال نیز رونق اقتصادی را در پی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: در حالی در سال 58 بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند که بسیاری از گروه‌های سیاسی آن روز شعار جمهوری دموکراتیک را سر می‌دادند اما رهبر کبیر انقلاب فرمودند که انقلاب اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و این سبب توفیقات نظام شد.

عبادی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت در کنار هم انقلاب ما را به این موفقیت‌های کنونی رسانده است، تصریح کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه اقتداری به نظام جمهوری اسلامی ایران داده است که در هیچ زمانی چنین نبوده است.

*دولت مشکل کمبود پرستار را مرتفع کند

وی با گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار این شغل را یکی از مشاغل حساس جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: کمبود نیرو در این بخش مهم‌ترین چالش بخش بهداشت و درمان استان است که خواستار حل این مشکل توسط دولت هستیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول