اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال 84؛

کتابخانه‌های شهرستان کنگان 8 برابر شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان گفت: تعداد کتابخانه‌های شهرستان کنگان نسبت به قبل از دولت نهم، 8 برابر شده است.

کتابخانه‌های شهرستان کنگان 8 برابر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عباس تبرکی‌ در آیین افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه استان بوشهر در بندر کنگان اظهار داشت: طی چهار سال گذشته در توسعه اماکن فرهنگی و هنری انقلابی صورت گرفته و بیشترین طرح‌های فرهنگی را شاهد هستیم.
وی از هشت برابر شدن تعداد کتابخانه‌های شهرستان کنگان خبر داد و افزود: قبل از دولت نهم و دهم تنها یک کتابخانه در شهرستان کنگان وجود داشت که به همت دولت خدمتگزار هم‌اکنون هشت کتابخانه در این شهرستان راه‌اندازی شده که رشد فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم.
فرماندار کنگان با تقدیر از شهرداری و شورای شهر کنگان در اختصاص زمین به احداث کتابخانه عمومی غدیر خاطرنشان کرد: تعامل بسیار خوبی بین مسئولان شهرستان حاکم است که این مهم می‌تواند در توسعه و ارتقای شهرستان اهرم مفیدی باشد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی غدیر در سال 1387 توسط مسکن و شهرسازی استان‌ شروع و برای احداث، تکمیل و تجهیز این پروژه بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار کنگان گفت: این کتابخانه در زمینی با زیربنای هزار متر‌مربع در دو طبقه شامل دو سالن مطالعه برادران و خواهران، یک سالن نشریات، کتابخانه الکترونیک، سالن اجتماعات با گنجایش کمتر از 100 نفر و ساختمان سرایداری احداث شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر نیز در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: مسئولان باید دغدغه‌های جوانان را مد نظر قرار دهند.
محمدحسن شنبدی افزود: دولت نهم و دهم به زیرساخت‌های علمی ـ آموزشی توجه خاصی دارد.
وی اضافه کرد: باید دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد پایین بودن سطح مطالعه و کتابخوانی را برطرف کرد که احداث کتابخانه‌های با کیفیت و مطلوب و غنی با هدف جذب بیشتر جوانان یکی از راه‌های مهم برای گسترش فرهنگ مطالعه در کشور است.
معاون استاندار بوشهر عنوان داشت: در شرایطی که دشمنان از طرق مختلف سعی در مهار استعدادها و نیز انحراف جوانان دارند تشویق و ترغیب به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی بویژه کتاب‌های دینی و علمی میتواند در خنثی کردن توطئه دشمنان نقش مهمی داشته باشد.
شنبدی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در سفرهای استانی فرهنگی است و شاهد مصوبات فرهنگی ارزشمندی در سفر سوم برای استان بوشهر هستیم که باید اجرایی شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول