اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته دولت؛

کلنگ 2 ساختمان اداری در نوشهر به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: کلنگ دو ساختمان اداری در نوشهر به زمین زده شد.

کلنگ 2 ساختمان اداری در نوشهر به زمین زده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، کلنگ ساختمان اداری امور منابع آب نوشهر و چالوس و مجتمع فرهنگی قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی نوشهر به زمین زده شد.
در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نوشهر برگزار شد، رئیس امور منابع آب نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه امور منابع آب نوشهر و چالوس با زیرپوشش قرار دادن 3 هزار و 965 کیلومتر مربع در دو شهرستان و پنج بخش نوشهر و چالوس مشغول فعالیت است، عمده‌ترین وظایف این اداره را در بخش مهندسی رودخانه بیان کرد.
حسن میرزاآقایی خاطرنشان کرد: بیش از 20 رودخانه بزرگ و کوچک در سطح دو شهرستان زیرپوشش این اداره است و همچنین وظیفه حفاظت منابع آب در بخش‌های سطحی و زیرزمینی، کار کارشناسی و صدور پروانه در حفر و بهره‌برداری از چاه‌ها، صدور پروانه موتور پمپ، مطالعات و اندازه‌گیری دبی رودخانه‌ها، انهار و چشمه‌ها و فعالیت‌هایی از این قبیل را به عهده داریم.
میرزاآقایی بیان داشت: امروز امور آب نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش‌های مختلف صنعتی، شرب و بهداشتی دخیل است.
وی با اشاره به گسترش خدمات این اداره تصریح کرد: لزوم توسعه فضای اداری در این بخش با توجه به فعالیت‌های عمده کارشناسی و استفاده از فناوری‌های جدید احساس می‌شد.
میرزاآقایی ادامه داد: با رویکرد جدید آب منطقه‌ای در غرب استان با طرح جامع آب شرب نوشهر و چالوس و مناطق بالادست شناسایی استعداد منابع آبی و محل احداث آب‌بندان و سد در دست اقدام است که این امور می‌طلبید تا فضای فعلی گسترش یابد.
این مسئول درباره این پروژه نیز بیان داشت: این ساختمان در سه طبقه با زیربنای 700 متر و با اعتبار 140 میلیون تومان از محل بهره‌برداری از کانال انتقال آب چالوس به شرق مازندران ساخته میشود.
فرماندار نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت امور آب به ویژه در تامین منابع آب شرب به فقر آب شرب به ویژه در بخش مرکزی نوشهر و کجور اشاره کرد و متذکر شد: عدم مدیریت و تدبیر درست در مهار آب‌های سطحی، عدم وجود سدهای مخزنی برای هدایت آب‌های سیل آسا و عدم فعالیت‌های مدیریتی از مشکلات این بخش است که نیازمند ایجاد فضایی مناسب با بهره‌مندی از امکانات لازم در محیطی با آرامش کافی بود.
همچنین در این روز کلنگ مجتمع فرهنگی قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر با حضور رئیس این سازمان به زمین زده شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی نوشهر حدود پنج سال به صورت مستقل فعالیت می‌کند و هنوز از ساختمان ملکی بی‌بهره بوده، تصریح کرد: اعتباری بیش از 800 میلیون تومان برای ایجاد مجتمع فرهنگی قرآنی از ردیف اعتبارات تملک و دارایی استان به این منظور اختصاص داده شده است.
حجت‌الاسلام محمدرضا خطیبی خاطرنشان کرد: زمین 360 متری این ساختمان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر نوشهر واگذار شده است.
وی ابراز داشت: این ساختمان در چهار طبقه با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع در مدت حدود سه سال ساخته میشود و شامل فضاهای اداری، سالن اجتماعات، آموزشی و مکانی برای اجرای سایت تبیان خواهد بود.
مدیرکل تبلغیات اسلامی مازندران نیز با اشاره به لزوم ایجاد ساختمان درخور شان فعالیت‌های این سازمان در شهرستان‌ها بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کرد.
حجت‌الاسلام ناصر شکریان ادامه داد: فضای مناسب برای سایت تبیان، فضای اداری، شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، ایجاد مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی مردمی در شهرستان‌ها باید در مجتمع‌های فرهنگی قرآنی سازمان تبلیغات در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی در راس امور است، تسریع در روند اجرایی شدن آن را تاکید کرد.
محمدعلی قمی اویلی فرماندار نوشهر نیز اذعان داشت: نگاه به سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به جنگ نرم که مایوس‌سازی و مشغول‌سازی مردم را در دستور کار دشمنان قرار داده باید نگاهی فراگیر و اساسی باشد و مطمئنا ایجاد فضای مناسب نیز در این راستا نقش موثری خواهد داشت.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول