اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی دانشگاه علوم قرآنی کرمان

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث دانشگاه علوم قرآنی استان کرمان به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی دانشگاه علوم قرآنی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز کلنگ احداث دانشگاه علوم قرآنی استان کرمان با حضور استاندار کرمان در زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع به زمین زده شد.
اسماعیل نجار در این مراسم با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه اظهار داشت: راه‌اندازی دانشگاه علوم قرآنی در استان کرمان جزو یکی از ضرورت‌ها به نظر می‌رسید.
وی افزود: مسئولان اجرایی در ساخت و ساز این مجموعه آموزشی به رعایت اصول معماری اسلامی توجه داشته باشند تا با دانشگاه علوم قرآنی سنخیت داشته باشد.
احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم قرآنی استان کرمان در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و در سه فاز احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام فضاهای مورد نیاز یک دانشگاه در این مجموعه آموزشی لحاظ شده است، افزود: فاز نخست این دانشگاه که امروز کلنگ‌زنی شد، فضای آموزشی در دو طبقه و زیربنای 2 هزار متر مربع است.
سعیدی اعتبار احداث این فاز را 3 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: فازهای دو و سه این دانشگاه شامل فضای اداری، مسجد، کتابخانه، خوابگاه و دیگر ضروریات یک دانشگاه است.
وی با بیان اینکه از سال 86 با توجه به ضرورت‌ها و درخواست‌های متعدد به طور جدی احداث این دانشگاه پیگیری شده است، ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری عملیات عمرانی این بخش دانشگاه به پایان برسد تا در سال 91 پذیرش دانشجو داشته باشد.
سعیدی کل اعتبار مورد نیاز برای احداث دانشگاه علوم قرآنی استان کرمان را 8 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تأمین منابع طی سه تا پنج سال ساخت این دانشگاه به پایان می‌رسد.
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه آموزشی با چهار رشته قرآنی آغاز به کار می‌کند.
وی با بیان اینکه تأمین زمین،‌ معرفی هیئت علمی و رشته‌های پیشنهادی از طرف اوقاف بوده است، افزود: در هر رشته 20 تا 40 نفر دانشجو در ابتدا پذیرش داریم.
قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه استان‌های تهران، اصفهان و سیستان و بلوچستان دارای دانشگاه علوم قرآنی هستند، بیان داشت: استان کرمان با توجه به پهناوری و موقعیت خاص نیاز به احداث این دانشگاه داشت.
به گزارش فارس، دانشگاه علوم قرآنی استان کرمان با اجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و بهره‌برداری سازمان اوقاف و امور خیریه احداث می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول