اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح بهسازی بافت با‌ارزش در 3 روستای خراسان جنوبی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: طرح بهسازی بافت باارزش روستایی در 3 روستای خور، فورگ و نای‌بند در استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح بهسازی بافت با‌ارزش در 3 روستای خراسان جنوبی

قاسم تنها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی اظهار کرد: این طرح تلاش دارد با شناسایی و ارتقای فضاهایی با هدف توسعه کالبدی، فضای روستا را از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری به شیوه‌ای مناسب و بهینه پیگیری کند. 

 

وی ادامه داد: طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی فرایندی منظم از شناخت، تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، تصمیم‌گیری و اجرا است.

*حفاظت و مرمت روستا‌ها در طرح بهسازی بافت‌های باارزش

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: این طرح ضمن شناسایی و ارتقای کیفی فضاهای با ارزش روستایی موجبات توسعه کالبدی - فضایی روستایی را فراهم می‌آورد.

تنها با بیان اهداف طرح بهسازی بافت‌های باارزش اضافه کرد: از جمله اهداف این طرح حفاظت، احیا و مرمت کالبد روستا است. 

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف طرح بهسازی بافت باارزش می‌توان به سازماندهی هسته کهن و واجد ارزش روستا در رابطه با سکونت و تولید اشاره کرد.

*توسعه و جذب گردشگر با اجرای طرح بهسازی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: با حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی - فضایی، معماری و منظر روستایی می‌توان به معرفی این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی پرداخت. 

تنها با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای روستاهای زیادی با بافت و قدمت تاریخی است، اضافه کرد: طرح بهسازی بافت باارزش با شناسایی و ارتقای ظرفیت‌های روستا در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر بسیار مفید و مناسب است. 

 

وی یادآور شد: ارتقای کمی و کیفی عرصه‌های زیست و تولید روستایی و فراهم کردن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط، امکانات و محدودیت‌های موجود از اهداف طرح بهسازی بافت باارزش است.

*اعتبار 700 میلیون ریالی برای اجرای طرح بهسازی روستای نای‌بند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی به اقدامات بنیاد مسکن استان در راستای احیای بافت‌های باارزش اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن خراسان جنوبی تاکنون مطالعه و تصویب طرح‌های بهسازی بافت‌های باارزش روستاهای فورگ از توابع شهرستان درمیان، روستای خور از توابع شهرستان خوسف و روستای نای‌بند از توابع شهرستان طبس را انجام داده است.

تنها با بیان اینکه طرح بهسازی بافت باارزش در روستای نای‌بند از توابع شهرستان طبس در سال 88 توسط سازمان بنیاد مسکن تهیه شده است، تصریح کرد: در سال 90 کار اجرایی این طرح آغاز شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش در روستای نای‌بند 700 میلیون ریال گذاشته شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کارهای اجرایی این طرح در روستای نای‌بند شامل جداره سنگی، نمای کاه‌گل دیوارها، اجرای رخ‌بان و جوی است.

انتهای پیام/2248/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول