اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا قزوین:

مراکز فرهنگی دیجیتال سدی در برابر تحرکات فرهنگی دشمن هستند

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: با توجه به فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی، مراکز فرهنگی دیجیتال سدی فرهنگی در برابر تحرکات فرهنگی سایبری دشمن به شمار می‌روند.

مراکز فرهنگی دیجیتال سدی در برابر تحرکات فرهنگی دشمن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی مختاری‌نسب در دومین اجلاس تخصصی مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور در جمع مدیران مراکز دیجیتال سراسر کشور که امروز در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پلیس فتا استان قزوین که افتخار خدمت به مردم این استان در حوزه جرایم سایبری را دارد، با حضور در مرکز فرهنگی دیجیتال کاسپین از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز و کارکنان آن آشنا شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرایم سایبری و آگاه‌سازی مردم در این زمینه است، فعالیت این مرکز در این زمینه بررسی شده و مشخص شد که مرکز فرهنگی دیجیتال استان قزوین نیز با رعایت قوانین و ضوابط با پلیس فتا همکاری خوبی دارد.

به گفته این مسئول پلیس فتا آمادگی خود را برای همکاری با مراکز فرهنگی دیجیتال برای پیش‌برد اهداف این مراکز اعلام می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین افزود: هدف این مراکز حفاظت از نوجوانان و جوانان کشور در برابر هجمه‌های گسترده سایبری که به وسیله دشمنان قسم خورده ایران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، است.

مختاری‌نسب عنوان کرد: با توجه به آمارهای موجود در عصر حاضر قاره آسیا با 764.5 میلیون نفر کاربر رتبه نخست در جهان و کشور ایران با 32.5 کاربر رتبه نخست در آسیا را دارد و حجم وسیعی از برنامه‌های مخرب و سازماندهی شده کاربران ما را که بیشتر آن‌ها دارای سن زیر 20 سال هستند، مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر در حوزه رسانه‌های دیجیتال که دشمنان را به این سمت سوق می‌دهد، گردش مالی بالایی است که این حوزه دارد و با برنامه‌ریزی می‌توانند هم به درآمد خوب دست یابند و هم اگر آگاه نباشیم به اهداف شومی که علیه کشور ما دارند دست می‌یابند زیرا گردش مالی این حوزه 388 میلیارد دلار در سال و نزدیک به کل درآمد فروش مواد مخدر در سطح جهان است.

این مسئول اضافه کرد: در عصر حاضر حوزه رسانه‌های دیجیتال هر گونه فعالیتی را برای دشمنان نظام آسان کرده و در عرصه‌های امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و روانی می‌توانند ورود پیدا کرده و نقشه‌های پلید خود را در فضای مجازی پیاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین عنوان کرد: دشمنان کشور ما در فضای مجازی به دنبال تغییر هویت نوجوانان و جوانان، متزلزل کردن کانون خانواده‌ها و تغییر دین و مذهب و مسائل اعتقادی به سود خود هستند تا به اهداف خود دست یابند.

مختاری‌نسب خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی مراکز فرهنگی دیجیتال سدی فرهنگی در برابر تحرکات فرهنگی سایبری دشمن به شمار می‌روند.

وی ابراز داشت: امیدواریم مراکز فرهنگی دیجیتال با ارائه برنامه‌هایی با محتوای سالم در زمینه پیشگیری از جرایم سایبری کمک خوبی برای پلیس فتا باشد و فعالیت‌های این مراکز گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/77010/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول