اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پزشکی گناباد:

دشمنان مرزهای فکری و فرهنگی انقلاب را نشانه رفته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دشمنانی که دیروز نتوانستند از مرزهای جغرافیایی بر ما پیروز شوند، امروز مرزهای فکری و فرهنگی انقلاب ما را نشانه رفته‌اند.

دشمنان مرزهای فکری و فرهنگی انقلاب را نشانه رفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد علیرضا مسلم ظهر امروز در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: خاکسپاری پیکر مطهر شهدای جنگ تحمیلی در دانشگاه‌ها، که محل تولید اندیشه و فکر است، علاوه بر هویت بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانشجویی، همواره یادآور این موضوع مهم نیز خواهد بود که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری‌های شهدا حاصل شده است و بدون تردید برکت حضور این شهدای گرانقدر می‌تواند، ما را در این تقابل فرهنگی هوشیارتر نگه دارد.

وی از کسانیکه به پاسداشت مقام والای شهدای گرانقدر، در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام حضور یافتند قدردانی کرد و گفت: حدود هجده ماه قبل دانشجویان فهیم این دانشگاه، با امضای طوماری بلند بالا از مسئولان خواستند تا محیط دانشگاهشان متبرک به حضور شهدای گرانقدر شود.

وی افزود: از آنجا که ما نیز ایجاد یادمان‌های شهدا در مراکز آموزش عالی را در سوق دادن دانشجویان به سوی اهداف و آرمان‌های معنوی همچون ایمان، جهاد، شهادت و ایثار و نیز تلطیف فضای دانشگاه اثرگذار می‌دانیم، تمام تلاش خود را معطوف به تحقق خواسته قابل ستایش دانشجویان کردیم و خدا را شاکریم که سرانجام این رویداد فرهنگی و انقلابی، در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تحقق یافت.

وی تصریح کرد: از امروز دانشگاه علوم پزشکی، مفتخر به این خواهد بود که خانواده این شهدای گمنام باشد.

مسلم با بیان اینکه ساده‌انگاری است اگر بپنداریم که با تدفین جسم این دو میهمان آسمانی، وظیفه ما پایان یافته است، تصریح کرد: بی‌شک وظیفه همه ما، به‌ویژه دانشجویان عزیز، از امروز سنگین‌تر می‌شود چرا که نقش شگرف تحول‌آفرینی دانشگاه‌ها در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: دانشجویان با تحصیل و تهذیب نفس و پاسداشت آرمان‌های مقدسی که فرزندان گمنام روح‌الله بر سر آن از جانشان گذشتند، می‌توانند پا در راهی نهند که از شهدا به جا مانده است، راهی که بی شک به سعادت دنیا و آخرت و کمال انسان منتهی می‌شود.

مسلم تصریح کرد: هر چند از روزهای جنگ سال‌ها گذشته، اما نباید از یاد بریم که دشمنان قسم خورده انقلاب، همچنان در دشمنی خود پابرجا هستند و از هیچ کوششی برای ضربه زدن به آرمان‌های بلند انقلاب دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: دشمنانی که دیروز نتوانستند از مرزهای جغرافیایی بر ما پیروز شوند، امروز مرزهای فکری و فرهنگی انقلاب ما را نشانه رفته‌اند و الحق و الانصاف که این جنگ بسی خطرناک‌تر و جانکاه‌تر است که باید برای مصونیت در برابر این خطر، هوشیار بود و بصیرت داشت.

مسلم خاطرنشان کرد: اینک که به یمن حضور شهدا، دانشگاه رنگ و بویی دگر گرفته، شایسته است ما نیز باید به کارهایمان معنویت بیشتری بدهیم و همچون گذشته، یاد و خاطره شهدا را با حضور خود و خانواده‌های خود بر مزار پاک این شهدا و نیز شرکت در برنامه‌های فرهنگی و دینی که یقیناً به برکت حضور شهدا بعد از این بیشتر خواهد شد، زنده نگه داریم.

انتهای پیام/70006/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول