اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته سودانی:

هجمه دشمنان علیه اهل بیت و اسلام در طول تاریخ بی‌سابقه است

استاد برجسته سودانی گفت: هجمه‌ای که امروز علیه اهل بیت و دین اسلام شکل گرفته در طول تاریخ بی‌سابقه است و دشمنان تمام توان تبلیغاتی، شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های ارتباطی خود را برای مقابله با اسلام و اهل بیت(ع) به ‌کار بسته‌اند.

هجمه دشمنان علیه اهل بیت و اسلام در طول تاریخ بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش،‌ سید محمد النور الزاکی، استاد برجسته سودانی، در همایش فاطمیون آبپخش اظهار داشت: برای زندگی خوب و مترقی باید خدایی زندگی کنیم و آنچه خداوند متعال فرموده را در زندگی خود اجرا کنیم و کاملا تسلیم اوامر الهی باشیم.

وی با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی که زندگی پاک و طیب داشته‌اند، مجری صرف دستورات الهی بوده‌اند، افزود: هیچ مسلمانی نباید خواسته‌ها و هواهای نفسانی را در زندگی خود دخالت دهد و انبیا و اولیای الهی که زندگی خوب و طیب داشته‌اند، صرفا اجرا کننده دستورات الهی بوده‌اند.

نورالزاکی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم احکام الهی را در زندگی خود جاری کنیم باید از انبیا و اولیای الهی اطاعت و پیروی کنیم و امروز در عصر غیبت باید از حسین زمان، علی زمان، ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای پیروی کنیم؛ امام خامنه‌ای همیشه تصریح می‌کنند و انسان‌ها را به‌ حاکمیت دین در زندگی دعوت می‌کنند.

این استاد سودانی وظیفه امروز مسلمانان را وظیفه‌ای سنگین دانست و بیان داشت: امروز همه ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم و نباید اجازه دهیم اندیشه دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در ایران جا پیدا کند و نباید اجازه دهیم که مخربان انقلاب را خدشه‌دار و جمهوری اسلامی را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس ولایت اهل بیت‌ (ع) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفته‌اند که با دشمنان و مستکبران سازش نکنید و هر چه برای سازش با مستکبران باشد، خلاف خط ولایت است.

نورالزاکی ابراز داشت: خط اهل بیت (ع) همیشه استکبارستیزی بوده و هیچ وقت سازش نکرده‌اند و هر که امروز ما را دعوت کند که از ستیزه با دنیای استکبار دست برداریم و با مستکبرین سازش کنیم، مخالف خط اولیای الهی، اهل بیت (ع) و انقلاب است.

این مسلمان تازه شیعه شده سودانی عنوان کرد: گاهی اهل بیت (ع) برای حفظ اسلام و آئین اسلام سکوت می‌کردند و مناسب با شرایط برای ترویج آئین اسلام و دستورات الهی مجاهدت می‌کردند، ولی هیچ وقت شاهد نبوده‌ایم که ائمه اطهار (ع) با مستکبرین سازش کنند.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) 25 سال برای حفظ اسلام خانه‌نشینی کردند و در این دوران همواره برای حفظ عزت اسلام تلاش کردند و مسئولیت مرجعیت و امامت جامعه را متناسب با وضعیت جامعه انجام داده‌اند.

نور الزاکی اذعان داشت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند "من ساکت شدم، در حالی که این سکوت برای من بسیار سخت و تلخ است ولی چون سکوت با مصلحت اسلام سازگار است، ساکت شدم" و امام حسین (ع) برای صیانت از اسلام و ابقای اسلام تلاش کردند.

وی گفت: در شرایط زمانی فعلی نائب برحق امام زمان (عج) عدم سازگاری با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را تکلیف کرده‌اند و همه مسلمین باید به این تکلیف و وظیفه دینی خود عمل کنند.

نور الزاکی اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد" و امروز باید بگوییم "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به اسلام آسیب نرسد".

اسلام واقعی در ایران است

وی تاکید کرد: اگر به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی ایران آسیب برسد، اسلام دچار خطر می‌شود چون اسلام حقیقی در ایران وجود دارد و آنچه در دیگر کشورهای جهان وجود دارد اسلام تحریف شده و اسلام آمریکایی است که غربی‌ها آموزش داده‌اند.

نور الزاکی گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند مسلمین را از راه اسلام خارج کنند و اگر بصیرت نداشته باشیم فریب دشمنان را خواهیم خورد و از مسیر اسلام منحرف خواهیم شد؛ بصیرت این است که ادامه دهنده راه معصومین (ع) باشیم و راه علی (ع) و فاطمه (س) را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: راه اهل بیت (ع) به ما عزت و سرافرازی را نشان می‌دهد و عزت و سرافرازی امروز مسلمین در عدم سازش با مستکبرین جهان است.

این شیعه سودانی با بیان اینکه روح انقلاب اسلامی برگرفته از قیام امام حسین (ع) است، بیان داشت: امام حسین (ع) می‌فرمایند "من مرگ و شهادت با سعادت را ترجیح می‌دهم بر زندگی و سازش با مستکبران و ظالمان و روح انقلاب اسلامی ایران از واقعه کربلا و خط استکبارستیزی امام حسین (ع) است.

نور الزاکی عنوان کرد: حیات طیبه در گرو اطاعت از ولی زمان است و امروز ولی زمان بر آشنایی مردم با سیره اهل بیت (ع) تاکید دارند.

وی افزود: امام خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان، فرموده‌اند که ما باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کنیم و این امر نشان از اهمیت برگزاری باشکوه برنامه‌های ایام فاطمیه دارد.

برای برگزاری باشکوه صادقیه و جوادیه برنامه‌ریزی شود

نور الزاکی گفت: تولی از امام حسین (ع) و تبری از دشمنان امام حسین (ع) در عاشورا علنی است و در این روز ما زندگی خود را وقف می‌کنیم تا سیره و زندگی سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، را برای جهانیان زنده نگاه داریم.

وی ادامه داد: ما همیشه برنامه عاشورا را به بهترین شکل ممکن برگزار می‌کنیم، امروز فاطمیه مورد توجه است و فردا باید برای برگزاری باشکوه برنامه‌های باشکوه صادقیه و جوادیه برنامه‌ریزی کنیم و به امام عصر (عج) بگوییم از امام تولی می‌کنیم و با غم ایشان غمگین هستیم.

نور الزاکی اذعان داشت: ما در ایام شادی امام عصر (عج) و ائمه اطهار (ع) به بهترین شکل عمل می‌کنیم و برنامه‌های متعدد برگزار می‌کنیم و تاکید تمامی علما و مراجع بر این است که مناسبات شهادت و حزن و اندوه ائمه اطهار (ع) را به بهترین شکل برگزار کنیم.

وی افزود: وقتی می‌بینیم مراجع تقلید و علمای بزرگ اسلامی در مراسم شهادت حضرت فاطمه صدیقه به عزاداری خیابانی می‌‌آیند، صرفا برای آن است که اهمیت آن را به مردم ثابت کنند و مردم را برای حضور پرشور و برگزاری باشکوه مراسم‌های ایام فاطمیه تشویق و ترغیب کنند.

این مسلمان سودانی عنوان کرد: برگزاری مراسم فاطمیه به‌صورت خیابانی برای افراد احساس شور و هیجان می‌کند و این شور مقدمه شعور مذهبی است.

شعار لبیک یا حسین برای خلق حماسه 9 دی

نورالزاکی با اشاره به واقعه 9 دی 88 در ایران، گفت: مردم با شعار لبیک یا حسین در خیابان‌ها حماسه 9 دی را خلق کردند و همواره شاهد بوده‌ایم که امت مسلمان ایران اسلامی با تبعیت از رهبری و گوش به فرمان رهبری در مناسبات حضور می‌یابند و شور و شعور اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در ایران اسلامی اقداماتی ارزشمند برای تعمیق مناسبات ایام فاطمیه شاهد هستیم و شاهد هستیم که ولی امر مسلمین جهان، مراجع تقلید و علمای اسلام و تمامی آحاد جامعه اقدام به برگزاری مراسمات فاطمیه می‌کنند و رسانه‌ها‌ی این کشور تمامی توان خود را در این راستا به ‌کار می‌برند و این امر در تعمیق سیره فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نور الزاکی بیان داشت: هجمه‌ای که امروز علیه اهل بیت (ع) و دین اسلام شکل گرفته در طول تاریخ بی‌سابقه است و دشمنان تمام توان تبلیغاتی، شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های ارتباطی خود را برای مقابله با اسلام و اهل بیت(ع) به‌ کار بسته‌اند و تنها در سایه تعمیق فرهنگ اهل بیت می‌توانیم به مقابله با آنها بپردازیم.

انتهای پیام/2452/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول