اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان:

پلمپ 100 نمایشگاه‌ خودرو و مشاوره املاک متخلف در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین مورد تخلف از بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل گزارش شده است، گفت: با تشکیل کمیته و بررسی در این مورد 100 واحد از این مراکز پلمپ شدند.

پلمپ 100 نمایشگاه‌ خودرو و مشاوره املاک متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد کاوندی ظهر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان تعداد بازرسی‌های انجام شده طی اسفندماه از واحدهای عمده‌فروشی و خرده‌فروشی‌ها را 14 هزار و 827 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه یک‌هزار و 954 پرونده تشکیل شده است.

وی، ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در مجمع امور صنفی را دو میلیارد و 46 میلیون و 517 ریال اعلام کرد.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عرضه کالای قاچاق و تداخل صنفی را از جمله تخلفات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدها بدون پرونده کسب کار به فعالیت مشغول هستند، اضافه کرد: یک‌هزار و 102 واحد صنفی بدون پروانه کسب کار فعالیت می‌کنند.

کاوندی از دریافت 324 شکایت مردمی خبر داد و گفت: 76 مورد از این شکایت‌ها تخلف تشخیص داده شده، 82 مورد از پرونده‌‌ها مختومه، 96 مورد از پرونده‌ها عدم تخلف داشتند و 67 مورد از پرونده‌ها هم در دست بررسی است.

وی تأکید کرد: بیشترین شکایت‌های مردمی از مراکز عرضه و تولید مواد غذایی، حبوبات و گوشت قرمز بوده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین مورد تخلف از بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل بوده است، افزود: با تشکیل کمیته و بررسی، 67 نمایشگاه فاقد مجوز فعالیت و متخلف، پلمپ شده است.

وی از بررسی عملکرد مشاوران املاک خبر داد و گفت: در این صنف از 217 مشاوره املاک بازرسی و 43 مورد از آنها به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمپ شده است.

کاوندی از اقدام مجمع امور صنفی برای بازرسی واحدهای صنفی عرضه کالاهای قاچاق با همراهی ارگان‌های دیگر خبر داد و عنوان کرد: در این مورد با 30 بازرسی انجام شده 19 پرونده با ارزش ریالی بیش از 12 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی به ساماندهی نیروهای بازرسی مجمع امور صنفی اشاره کرد و ابراز داشت: با هماهنگی بسیج امور اصناف، 15 نفر جذب شدند.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان از تجهیز 9 خودرو به تابلوی مجمع خبر داد و گفت: بازرسان این مجمع با لباس‌های متحدالشکل در بازار حضور می‌یابند.

وی در پایان از راه‌اندازی سه کانکس در سطح شهر برای دریافت شکایت‌های مردمی در ایام نوروز خبر داد و متذکر شد:‌ بازرسان مجمع به صورت کشیک در این کانکس‌ها حضور می‌یابند تا به امور مردم رسیدگی کنند.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول