اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید زنجان خبر داد

برگزاری 900 یادواره شهید در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان از برگزاری 900 یادواره شهید در استان زنجان خبر داد.

برگزاری 900 یادواره شهید در زنجان

نیک‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه اقدامات مختلفی در راستای حمایت از خانواده‌های شهید، ایثارگر و جانباز توسط این اداره کل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جانبازان و شهدا نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و ... داشتند، اضافه کرد: اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی با فداکاری و ایثار شهدا به دست آمده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهید از جمله اقدامات بنیاد شهید در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه اسلامی و ادامه راه آنها است، اضافه کرد: تاکنون 900 یادواره شهید در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه 400 یادواره با همکاری مستقیم بنیاد شهید برگزار شده است، افزود: آشنایی مردم جامعه و شهروندان با فداکاری و ایثار شهدا از اهدافی است که برگزاری یادواره‌های شهید دنبال می‌کند.

نیک‌بخش با ابراز خرسندی از یادواره‌های برگزار شده افزود: با اطلاع‌رسانی صورت گرفته حتی برخی از قشرهای جامعه به صورت مستقل یادواره برگزار می‌کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری یادواره‌های شهید گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برای همگان واجب است، چراکه شهدا از مردم هستند و از بین خود مردم برخاسته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های مختلف موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با سیره و سلوک شهدا می‌شود، تصریح کرد: معرفی شهدا به جامعه از جمله نتایجی است که با برگزاری یادواره‌ها حاصل می‌شود.

* انجام 7500 بازدید از خانواده‌های شهدا در زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انجام 7 هزار و 500 بازدید از خانواده‌های شهدا در زنجان اشاره کرد و گفت: این دیدارها در قالب طرح سپاس صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان در ادامه با اشاره به احداث حسینیه‌های شهید، افزود: این حسینیه‌ها محله‌محور بوده و بدون دریافت اعتبار از بنیاد شهید انجام وظیفه می‌کنند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت این حسینیه‌ها افزود: انجام این نوع اقدامات حرکت بسیاری مطلوبی است و موجب معرفی بهتر شهدا به مردم به ویژه قشر جوان جامعه می‌شود.

نیک‌بخش در ادامه به برگزاری اردوهای فرهنگی برای خانواده‌های شهدا اشاره کرد و گفت: این اردوها نیز در قالب اردوهای زیارتی برگزار می‌شود.

وی همچنین حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر، ساماندهی مزار شهدا و .... را نیز از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید در طول سال اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز فعالیت‌های مطلوبی توسط این بنیاد انجام شده است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول