اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنجان در کاهش تلفات جاده‌ای عملکرد خوبی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: استان زنجان از جمله استان‌هایی است که در کاهش تلفات جاده‌ای بسیار خوب عمل کرده و دارای رتبه خوبی در کشور است.

زنجان در کاهش تلفات جاده‌ای عملکرد خوبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در سومین مانور روز بدون حادثه ترافیکی اظهار داشت: طبق برنامه پنج ساله همه استان‌ها ملزم به کاهش 10 درصدی تصادفات با بسیج کلیه امکانات هستند.

وی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران و تلاشگران عرصه‌های ایمنی راه‌ها که حافظ جان، مال و سلامت هموطنان هستند، تصریح کرد: در سال‌جاری استان زنجان 15 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

استاندار زنجان اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تجهیز جاده‌ها به دستگاه‌های کنترلی، رعایت فرهنگ رانندگی، شعور و انضباط و قانون‌گرایی مردم و همچنین تعامل میان دستگاه‌های مربوطه را از مهمترین عوامل منجر به کاهش تلفات جاده‌ای در استان زنجان برشمرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان نیز در این مراسم گفت: مانور روز بدون حادثه امسال با یک تفاوت مهم نسبت به سال گذشته انجام می‌شود، که آن هم اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران جاده‌ای و راه‌های روستایی استان است که این طرح برای نخستین بار است که در استان زنجان اجرا می‌شود.

علی رحمتی گفت: پیرو قول سال گذشته، مرکز مدیریت راههای استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار و مسئولان استانی با هدف کنترل و رصد 24 ساعته جاده‌های استان از حیث کنترل ترافیکی و آگاهی از شرایط جوی نقاط مختلف محورها، مدیریت سوانح و وقایع جاده‌ای، کنترل و مدیریت ناوگان باری و عمومی، تامین ایمنی و امنیت جاده‌ای و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در مورد نصب و بهره‌برداری از ترددشمارهای آنلاین گفت: 11 محور با 22 دستگاه به صورت رفت و برگشت مجهز به دستگاه ترددشمار هستند و تا پایان سال مالی نیز دو دستگاه در محورهای سرچم و جاده تهم - چورزق نصب خواهد شد که در مجموع 13 محور با 26 دستگاه آماده ارائه خدمات خواهند شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان ادامه داد: این سیستم قادر به ثبت و ارسال اطلاعات مربوط به کیفیت و کمیت تردد در سطح محورهای استان از قبیل سرعت متوسط، درصد تخلفات، سرعت غیرمجاز، متوسط فاصله بین خودروهای عبوری به مرکز مدیریت راه‌های استان می‌باشد.

وی در مورد دوربین‌های کنترل سرعت ثابت گفت: در محور آزادراه زنجان - قزوین 10 دستگاه به صورت آفلاین نصب شده است و عقد قرارداد نصب چهار دستگاه برای محور آزادراه زنجان - تبریز به صورت آنلاین انجام شده که قادر خواهد بود سرعت لحظه‌ای خودروها را شناسایی و سرعت متوسط خودروهای عبوری را به صورت آنلاین تصاویر و اطلاعات را به مرکز مدیریت راه‌ها و پلیس راه استان برای اعمال قوانین ارسال کند.

در پایان این مراسم استاندار زنجان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از مهندس علی رحمتی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان و تعدادی از مدیران و مسئولین ارگان‌های ذیربط تقدیر کرد.

انتهای پیام/2308/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول