اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 1.7 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 1.7 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

علی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات روز جامعه، نداشتن شرایط لازم برای ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از جوانان به علت نداشتن وضعیت مالی و اقتصادی مناسب توان تشکیل زندگی مشترک را ندارند، ادامه داد: توقعات بیجا و سخت‌گیری‌های والدین نیز از دیگر عواملی است که موجب سخت‌تر شدن شرایط ازدواج برای جوانان می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد در راستای آسان‌سازی موضوع ازدواج در بین مددجویان اقدام به پرداخت کمک هزینه می‌کند، خاطرنشان کرد: کمک هزینه ازدواج مددجویان به دو صورت کمک هزینه خرید جهیزیه برای نوعروسان و هدیه ازدواج به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز یک میلیارد و 752 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان این نهاد اعطا شده است، اضافه کرد: این مبلغ به 216 نفر از مددجویان پرداخت شده است.

*برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان زنجانی

نجفی از برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان زنجانی خبر داد و گفت: این دوره‌ها به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان برگزار شده است.

وی به برخی از مطالب آموزشی در این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: نحوه برخورد زوجین در زندگی مشترک، مدیریت اقتصادی زندگی و ... از جمله مباحثی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

*پرداخت هزینه‌های درمانی به مددجویان کمیته امداد زنجان

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان به پرداخت هزینه‌های درمانی به مددجویان کمیته امداد زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این نهاد در راستای تأمین سلامت مددجویان این نهاد اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با شناسایی مددجویانی که مشکل درمانی دارند و توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارند، اقدام به پرداخت کمک هزینه درمانی جامعه هدف می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تا پایان بهمن‌ماه امسال، 965 میلیون ریال کمک هزینه درمان به مددجویان زنجانی پرداخت شده است، اضافه کرد: این مبلغ در قالب کمک هزینه‌های درمانی، بهداشتی و .... بوده است.

*پرداخت 400 میلیون ریال کمک هزینه برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال

وی در ادامه به پرداخت کمک هزینه برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در قالب اعطای سبدهای غذایی اشاره کرد و ابراز داشت: این نوع خدمت با هدف تأمین سلامت کودکان ارائه می‌‌شود.

نجفی با بیان اینکه تا پایان بهمن‌ماه امسال 404 میلیون ریال در راستای پرداخت کمک هزینه رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال زنجانی هزینه شده است، اضافه کرد: هزینه پرداختی به ازای هر کودک در این بخش 200 هزار ریال است.

*770 یتیم زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه به طرح‌های مشارکتی این نهاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: سالانه بیش از 45 طرح توسط این نهاد اجرا می‌شود که از عمده‌ترین آنها اکرام ایتام است.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت ایتام اجرایی می‌شود، افزود: با اجرای این طرح حامیان، کفالت یک یا چند یتیم را قبول کرده و ماهیانه مبلغی را به عنوان کمک معیشت به حساب یتیم تحت کفالت خود واریز می‌کنند.

نجفی در ادامه با تقدیر از همکاری مطلوب حامیانی که این نهاد را در راستای حمایت بهتر از ایتام همراهی می‌کنند، ‌اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار و 518 حامی، کفالت 770 یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان زنجان را به عهده دارند.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های حامیان در حمایت از ایتام اشاره و عنوان کرد: بازدید از ایتام در قالب طرح مفتاح‌الجنه، پرداخت کمک هزینه معیشت به ایتام، پرداخت کمک هزینه خرید پوشاک و لوازم تحصیل به ایتام از جمله اقداماتی است که حامیان در حمایت از ایتام انجام می‌دهند.

*پرداخت اجاره مسکن به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت اجاره‌بهای مسکن به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: این اقدام در قالب خدمات عمرانی ارائه می‌شود.

وی در پایان  با بیان اینکه پرداخت اجاره مسکن به مددجویان از جمله خدمات حمایتی کمیته امداد در بخش عمرانی است، متذکر شد: بهمن‌ماه امسال 167 میلیون ریال اجاره مسکن به 555 مددجوی کمیته امداد شهرستان زنجان پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول