اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی البرز مطرح شد

ساخت کتابخانه استاندارد در الوند

خبرگزاری فارس: اقدامات لازم برای ساخت کتابخانه استاندارد در شهر الوند و تجهیز کتابخانه واقع در مجتمع فرهنگی نصرت‌آباد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز مطرح شد.

ساخت کتابخانه استاندارد در الوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز، اقدامات لازم برای ساخت کتابخانه استاندارد در شهر الوند و تجهیز کتابخانه واقع در مجتمع فرهنگی نصرت‌آباد مطرح شد و نیز در خصوص واگذاری کتابخانه رسول اکرم‌ الوند به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه که با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد، اعتبار لازم در خصوص مصوبات جلسه نظیر ساخت کتابخانه مرکزی شهر الوند، تجهیز کتابخانه نصرت‌آباد و رسیدگی به کتابخانه حضرت رسول اکرم‌ الوند بررسی و پیگیری شد.

الوند نیازمند یک کتابخانه استاندارد است

سعید محمدخانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز نیز در این جلسه عنوان کرد: ملاک احداث کتابخانه جدید جمعیت شهر است و در شرایط حاضر، الوند نیاز به یک کتابخانه استاندارد دارد.

احمد دولتی معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار داشت: اعتبار 100 میلیون تومان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان با در نظر گرفتن زمین از سوی شهرداری الوند برای ساخت کتابخانه استاندارد الوند فراهم شده است.

گفتنی است زمین این کتابخانه در جنوب شهر الوند واقع شده است.

ضرورت بهره‌مندی مردم نصرت‌آباد از یک کتابخانه استاندارد

حجت ‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند با تأکید بر گره‌گشایی از مشکلات مردم ابراز داشت: مردم شهر نصرت‌آباد باید از یک کتابخانه استاندارد و ماندگار در شهر خود بهره‌مند شوند.

ابوالفضل ابراهیمی‌فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان البرز بیان کرد: کتابخانه شهر نصرت‌آباد نیاز به اصلاح و تجهیز دارد و چنانچه مشکلات آن رفع نشود، نمی‌توان در آن مطالعه داشت.

با ساخت مجتمع فرهنگی در شهر نصرت‌آباد، مسئولان اداره کتابخانه‌های عمومی قصد دارند کتابخانه آن را با تجهیز کردن به بهره‌برداری برسانند.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: کتابخانه رسول اکرم‌ باید به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شود.

کتابخانه مسجد حضرت رسول اکرم شهر الوند یکی از کتابخانه‌های مورد استفاده شهروندان الوندی بوده که هم‌اکنون در زیر مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان قزوین قرار ندارد.

مصطفی آزادی یکی از اعضای هیئت امنای مسجد رسول اکرم‌ در این خصوص اظهار داشت: امکانات و خدمات بسیاری در کتابخانه مسجد رسول اکرم‌ فراهم شده است که بخش اعظم آن توسط بودجه مسجد صورت گرفته و نیاز به حمایت مالی مسئولان دارد.

وی اضافه کرد: این کتابخانه همواره با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان و دانشجویان شهر الوند مواجه شده که تعداد استفاده‌ کنندگان از سالن مطالعه این کتابخانه به 200 نفر به طور هم‌زمان نیز می‌رسد و فضای سالن مطالعه از نظم و آرامش بسیار خوبی برخوردار است.

ابراهیمی فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان البرز عنوان کرد: فضای مناسب کتابخانه حضرت رسول اکرم سبب شده است دانش‌آموزان بسیاری با مطالعات مستمر خود در دانشگاه‌های مطرح کشور قبول شوند.

دولتی معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اذعان داشت: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در کتابخانه رسول اکرم، نیاز است این کتابخانه به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شود.

عادل‌پور امام جمعه شهر الوند خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی، مسجد برای مردم بوده و دولت حق انتفاع آن را ندارد و تنها می‌تواند انتفاع کتابخانه‌ها را تغییر دهد.

طاهر مشایخ بخشدار محمدیه نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرهای بیدستان و شریف‌آباد نیز با توجه به رشد جمعیت، نیازمند کتابخانه بوده و باید با برنامه‌ریزی و تدبیر لازم مقدمات کار را به سرعت انجام داده و به مرحله پایانی ساخت برساند.

غلامرضا حسن‌پور فرماندار البرز در پایان این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌ها و اقدامات مسئولان در راستای رسیدگی به امور مرتبط با کتابخانه‌های شهرستان اظهار داشت: باید در راستای افزایش کمیت و کیفیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان با برنامه‌ریزی، همکاری و تفاهم سعی و تلاش شود تمام شهرهای البرز از کتابخانه استاندارد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/77007/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول