اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

انجمن خیران کتابخانه‌ساز خراسان شمالی فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از آغاز فعالیت انجمن خیران کتابخانه ساز این استان خبر داد.

انجمن خیران کتابخانه‌ساز خراسان شمالی فعال می‌شود

علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این انجمن با برگزاری نخستین نشست فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: طی این نشست مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این انجمن مشخص خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیران مدرسه ساز در برخی از استان‌ها ایجاد شده است، افزود: مشارکت و بهره گیری از کمک‌های نیکوکاران برای راه اندازی کتابخانه‌ها از مهم‌ترین اهداف تشکیل این انجمن است.

رحیمی همچنین تجهیز کتابخانه‌ها و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اداره و توسعه کتابخانه‌ها را از دیگر اهداف فعالیت مجمع خیران کتابخانه ساز خراسان شمالی عنوان کرد.

به گفته وی،‌ اخیراً نیز یکی از نیکوکاران برای مشارکت در امر ساخت و تجهیز کتابخانه اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به برنامه استخدام 22 کتابدار در کتابخانه‌های استان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌ها این استخدامی‌ها جذب نخستین کتابخانه دار سیار و نابینا در استان خواهد بود.

رحیمی با اشاره به پایین بودن شمار کتابداران در خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون 60 نفر کتابدار و کارمند در کتابخانه‌های عمومی این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در کارکنان کتابخانه‌های خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌ها بالاتر است، افزود: بالا بودن میزان امانت کتاب در این استان به ویژه طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مصادیق بالا بودن بهره‌وری در کارکنان کتابخانه‌های استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود کتابدار در کتابخانه‌های این استان لیکن عملکرد کتابخانه‌ها در شاخص‌های مختلف چند برابر به نسبت تعداد همکاران است.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول