اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های همدان خبر داد

آغاز به کار کتابخانه «عترت» منطقه اسلام‌آباد تویسرکان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از افتتاح کتابخانه «عترت » منطقه اسلام‌آباد تویسرکان خبر داد و گفت: این کتابخانه مجهز به یک هزار و 700 جلد کتاب است.

آغاز به کار کتابخانه «عترت» منطقه اسلام‌آباد تویسرکان

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه کتابخانه «عترت» در منطقه اسلام‌آباد پنجمین کتابخانه شهرستان تویسرکان است، اظهار کرد: این طرح از سال 89 از اعتبار استانی به کارفرمایی اداره کل و راه و شهرسازی (مدیریت فنی و اجرایی)  آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه «عترت » در زیربنای 170 مترمربع است، افزود: ساخت و تکمیل کتابخانه مذکور یک میلیارد و 650 میلیون ریال با اسکلت فلزی به بهر‌ه‌برداری رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در خصوص مشخصات پروژه گفت: ساختمان کتابخانه با سقف شیب‌دار، نمای سنگ تراورتن و رعایت مبحث نوزدهم مقرارت ملی ساختمان در خصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی (عایق حرارتی در سقف‌ها، دیوارها، پنجره‌های دوجداره) ساخته شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه همه منابع مختص یک کتابخانه عمومی را دارا است، افزود: کتابخانه عمومی «عترت» مجهز به یک هزار و 700 جلد کتاب، نمایه پیام مشرق، نرم‌افزار مدیریت نشریات و متشکل از بخش مرجع، مخزن، بخش کودکان و نوجوانان و نمازخانه است.

وی از جذب سه نیرو و یک کارشناس IT بومی در شهرستان تویسرکان در عرصه کتابخانه‌ها خبر داد.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز در ادامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی در این بخش خوب و پویا عمل کردند، اظهار کرد: مطالعه کتاب رشد انسان را در همه عرصه‌ها به دنبال دارد و این کتابخانه بستر را برای دسترسی مردم این منطقه از شهرستان به کتاب تسهیل می‌بخشید.

حسن رضانیا با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مطالعه مفید در پیکره جامعه نهادینه شود، ابراز کرد: کتاب و کتابخوانی بهترین راهکار نجات انسان برای رهایی از ناهنجاری‌ها و تشخیص راه و اهداف تعیین شده است.

انتهای پیام/89010/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول