اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد

استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در نهاد کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر دارد تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در مراکز خود به کارگیری کند.

استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در نهاد کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور اظهار داشت: با توجه به ضرورت وجود نیروی انسانی کارآمد برای ارتقای سرانه مطالعه مفید جامعه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: استراتژی مناسب و اجرای متناسب برنامه‌ها، به کادر توانمندی نیاز دارد که بتوا‌ند اهداف را محقق کند.

اسماعیل‌پور ادامه داد: نیروی انسانی آموزش دیده که از نظر مسائل رفاهی انگیزه‌مند باشد، در پیشبرد اهداف سازمانی اهمیت غیرقابل انکاری دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق کشور و از جمله شهرهای مختلف استان فارس، کمبود کادر توانمند، متخصص و متعهد در زمینه کتابداری وجود داشت، نهاد کتابخانه‌ها، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دعوت به کار کرد.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس اضافه کرد: در کتابخانه‌های تازه تاسیس در سراسر کشور کادر تخصصی نیاز داریم چرا که کتابداری یک شغل تخصصی بوده که مخاطب آن قشر جوان و تحصیلکرده و دانشجویان است.

به گفته این مسئول ، شغل کتابداری همچنین یک عشق و هنر ذاتی است که از همگان بر نمی‌آید چرا که کتابدار به عنوان مبلغ، مروج و پرچمدار تفکر و مطالعه می‌تواند رشد علمی و فرهنگی کشور را تسریع بخشد.

اسماعیل‌پور ابراز داشت: نهاد کتابخانه‌های کشور از طریق آزمون کتبی و شفاهی که ثبت نام آن از 20 تا 28 بهمن ماه جاری ادامه دارد، اقدام به جذب نیرو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق پورتال اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های کشور به آدرس: www.iranpl.ir ثبت‌نام کرده و در نیمه دوم اسفند ماه امسال در آزمونی که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

این مسئول اضافه کرد: آزمون استخدامی نهاد در دو مرحله انجام می‌پذیرد که مرحله نخست آن کتبی و به صورت عمومی در سطح کشور برگزار می‌شود و بعد از اعلام سه برابر ظرفیت پذیرفته ‌شدگان از آنها برای مصاحبه حضوری و تخصصی دعوت می‌شود تا نفرات نهایی از میان آنها جذب و در نیمه نخست سال آتی به کارگیری شوند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس اذعان داشت: این نیروها در شهرستان‌های آباده، اقلید، جهرم، خرامه، خرم بید، سروستان، شیراز، فراشبند، کازرون، گراش، لامرد، ممسنی و نیریز جذب و به کارگیری می‌شوند.

به گزارش فارس، دارندگان مدرک مهندسی کامپیوتر یا فناوری اطلاعات و بانوان در برخی از مراکز در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول