اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تأکید کرد

راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاهای همدان در گرو همکاری شهرداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: روستاهایی با جمعیت زیر یک هزار و 500 نفر فاقد کتابخانه هستند، که شهرداری باید در این زمینه و در اختیار گذاشتن اتوبوس همکاری لازم را داشته باشد.

راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاهای همدان در گرو همکاری شهرداری

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای طرح «کتاب من» اظهار کرد: امسال در این طرح، 4 هزار و 132 عنوان کتاب در قالب طرح «کتاب من» خریداری و به متقاضیان ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه 32 میلیون تومان برای خریداری کتاب‌های طرح «کتاب من» هزینه شده است، افزود: دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد هشت کتاب و دانشجویان مقطع کارشناسی چهار کتاب در سال می‌توانند از طریق این طرح به امانت بگیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به سامانه مدیریت کتابخانه‌‌ها یادآور شد: اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور را در این سامانه ببینند که یک هفته تا یک ماه موظفند به شکل امانت برمی‌گردانند.

وی با بیان اینکه طرح کتابخانه سیار مد نظر قرار دارد، افزود: کتابخانه سیار تجهیزات و منابع لازم را نیاز دارد به طوری که در کتابخانه سیار نیازمند در اختیار داشتن اتوبوس هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با توجه به اینکه روستاهایی داریم که فاقد کتابخانه هستند، افزود: روستاهایی با جمعیت زیر یک هزار و 500 نفر را می‌توانیم با کتابخانه سیار پوشش دهیم که شهرداری باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی در پایان نذر کتاب را در غنی‌سازی کتابخانه‌ها مؤثر دانست و گفت: بسیاری از مردم کتابخانه‌هایی در منازل دارند که دیگر نیاز ندارند، که ما می‌توانیم آنها را در کتابخانه خود جای دهیم به طوری که با اهدای 5 هزار جلد کتاب، هنوز انتظار بیش از این است.

انتهای پیام/89003/ج20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول