اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

فضاهای کتابخانه‌های عمومی زابل باید توسعه یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: توسعه فضاهای عمومی کتابخانه‌ها در شهرستان زابل امری ضروری بوده و باید توسعه یابد.

فضاهای کتابخانه‌های عمومی زابل باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند توسعه فضای فعلی کتابخانه‌ها است لذا فضای فعلی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان زابل باید توسعه یابد.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت در این شهرستان، استانداردهای لازم بسیار کم بوده، و حتی فاصله داشته و نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان است و باید ضمن توسعه این فضاها، در زمینه بهسازی و نوسازی سایر کتابخانه‌های موجود نیز گام بلندی برداشته شود.

فرماندار زابل اضافه کرد: مکان داخلی کتابخانه‌های عمومی باید شرایط لازم را به لحاظ مسائل درونی، روانی، ذهنی برای جوانان فراهم کند تا نوجوانان و جوانان وقت بیشتری را برای مطالعه کتاب صرف کنند چرا که این امر مهم باعث امنیت خاطر خانواده‌های جوانان نیز می‌شود.

ناظری با اشاره به اینکه برقرار کردن فرهنگ مطالعه در بین نسل امروز باید نهادینه شود گفت: با برقرار کردن فرهنگ مطالعه و همچنین برقرار کردن ارتباط با نسل جوان یکی از گام‌های اساسی و بنیادی در هدایت جوانان جامعه به سمت و سوی مثبت جامعه فعلی است و باید فرهنگ مطالعه در بین نسل امروز ترویج داده شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در منطقه خاطرنشان کرد: ایجاد یک نهضت علمی در تحقق اهداف کتابخانه‌ها ضروری است و باید تمام نخبگان و جوانان مستعد را شناسایی کرد و با هم‌اندیشی و استفاده از نظراتشان، در توسعه و آبادانی منطقه نقش خود را ایفا کرد.

فرمانداری زابل با اشاره به تعداد کتابخانه‌های موجود در شهرستان زابل گفت: در شهرستان زبل تعداد هشت کتابخانه وجود دارد که در این کتابخانه‌ها به میزان 70 هزار نسخه کتاب و 6 هزار نفر عضو فعال هستند که باید در زمینه فضاهای موجود برنامه‌ریزی شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در زمینه استاندارد لازم در مورد فضاها، به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع است که سرانه فضاهای کتابخانه‌ای در این شهرستان نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.

انتهای پیام/75002/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول