اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین:

80 فرصت سرمایه‌گذاری جدید در قزوین شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: در قالب مطالعات امکان‌ سنجی برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی تاکنون 80 فرصت سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های صنعت، گردشگری و خدمات شهری در استان به پایان رسیده است.

80 فرصت سرمایه‌گذاری جدید در قزوین شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحمدعلی قاسمی امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اولویت موضوع منافع ملی اظهار داشت: همه ما باید در بحث منافع ملی به این امر توجه داشته باشیم که به هر شرایطی منافع ملی بر منافع شخصی اولویت دارد.

وی افزود: هر چند در حوزه منابع مالی با مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند با تنگناهایی مواجه شدیم، اما با تدبیر و پیگیری خوشبختانه بسیاری از موانع و محدودیت‌ها را برطرف کرده‌ایم، اما برای مقابله با توطئه دشمن که استقلال و عزت ایران اسلامی را نشانه گرفته همه تلاش و تدبیر لازم را به کار خواهیم گرفت تا از موانع موجود با سربلندی عبور کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین سازمانی استانی است که طی سال‌های اخیر بسیار گسترده شده و در قالب سند چشم‌انداز و برنامه‌ریزی سعی شده بهتر مدیریت شود و توفیقات خوبی نیز تاکنون حاصل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با اشاره به وجود سه حوزه معاونت در این سازمان گفت‌: سازمان اقتصاد و دارایی دارای سه حوزه معاونت هزینه، اقتصاد و پشتیبانی است که هر یک فعالیت‌های خاصی را انجام می‌دهند.

قاسمی با اشاره به فعالیت‌های حوزه اقتصادی عنوان کرد‌: سهام عدالت و هدف‌مندی یارانه‌ها از جمله موضوعات اولویت‌داری است که در حوزه اقتصادی این سازمان بررسی می‌شود.

وی افزود‌: در این حوزه، هسته پژوهشی متشکل از سازمان اقتصاد و دارایی، گمرک ، بانک‌ها و با همکاری اساتید دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فعالیت دارد که در بخش مطالعات اقتصادی پروژه‌های مهم پس از شناسایی به مرکز ارسال می‌شود تا پس از تأیید و تصویب نهایی اجرایی شود.

این مقام مسئول ادامه داد‌: چاپ کتاب تحلیل اقتصاد قزوین، آمارنامه اقتصادی، طرح پژوهشی بررسی تأثیر هدف‌مندی یارانه‌ها در رفاه خانوارهای شهری و روستایی، شناسایی اولیه زمینه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری استان قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، زیرساخت‌ها و نیازها، طرح مقایسه کارایی هزینه بانک‌های تجاری و تخصصی از روش مرز تصادفی و نظارت بر حسن اجرای آن و گزارش اقتصاد مقاومتی و راه‌های تحقق آن به صورت تحقیقی از کارهای در دست اجرا و انجام شده در این اداره است.

در سال جاری اعتبارات جاری استان پنج درصد افزایش داشته است

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گزارش مطالعاتی تهیه شده یک بسته جامع و کاملی است که در اختیار مسئولان و کارشناسان قرار می‌گیرد و کتاب تحلیل اقتصادی استان قزوین هم می‌تواند منبع بسیار ارزشمند تحقیقی برای محققان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری باشد.

قاسمی با اشاره به تحریم‌ها دشمنان علیه این نظام مقدس خاطر نشان کرد‌: با توجه به همه تحریم‌هایی که در زمینه‌های مختلف حمل و نقل، بانک‌ها و تبادل اقتصادی دشمنان نظام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند، خوشبختانه هر روز بهتر از قبل مشکلات تحریم‌ها پشت سر گذاشته می‌شود و آسیب‌پذیری ما نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان قزوین در سال جاری پنج درصد افزایش داشت، گفت: مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان قزوین در سال جاری، 67 میلیارد و 900 میلیون تومان است که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول از اعتبارات یاد شده 45 میلیارد و 700 میلیون تومان تا پایان دی ماه تخصیص یافته و مبلغ پرداختی نیز 48 میلیارد و 368 میلیون تومان بوده که از رشد 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: مجموع اعتبار مصوب حقوق کارمندان دولت نیز 27 میلیارد و 620 میلیون تومان است که با تخصیص 21 میلیارد تومان میزان پرداختی 24 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول